Bateriile mașinilor electrice și lupta pentru resurse minerale. Chinezii de la CATL au preluat compania canadiană Millenial Lithium

audi-baterii-e1581457048746 Foto: Producția de baterii electrice

Lupta pentru asigurarea reurselor necesare pentru producția bateriilor de mașini electrice s-a intensificat după ce EV-urile își extinde prezența pe șosele și mușcă din cota, oricum în scădere, a mașinilor cu combustie clasică. Ca efect, producătorii de baterii caută să securizeze zone bogate în diversele minereuri necesare pentru construcția bateriilor. De exemplu, chinezii de la CATL (cel mai mare jucător de pe piață) au preluat compania minieră canadiană Millennial Lithium și plătesc aproximativ 254,5 milioane de euro pentru achiziție. Prin acest acord, producătorul chinez de baterii își asigură o aprovizionare pe termen lung cu litiu.

Prețul de cumpărare pentru Millennial Lithium corespunde unui preț de 3,85 dolari canadieni pe acțiune. Concurentul Ganfeng Lithium, cu sediul tot în China, a oferit 3,60 dolari pe acțiune în iulie, potrivit Reuters. CATL a câștigat acum oferta, având în vedere oferta mai mare. Millennial Lithium este un specialist în extracția litiului concentrat pe Argentina.

Preluarea companiei canadiene este doar ultimul exemplu al unei serii de investiții pe care CATL le-a făcut în ultima perioadă pentru a-și extinde lanțul de aprovizionare pe verticală. Printre altele, producătorul de baterii a cumpărat recent acțiuni la Neo Lithium Corp, o companie canadiană, la compania din Groenlanda North American Nickel și la compania australiană Pilbara Minerals.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

O filială CATL a deținut, de asemenea, o participație la mina Kisanfu din China Molybdenum, un sit de cobalt din Republica Democrată Congo, din aprilie.

Pentru a asigura aprovizionarea cu litiu, CATL se îndreaptă și spre America Latină. Nu numai nou-achiziționatul Millennial Lithium exploatează materia primă acolo, ci și compania de resurse Neo Lithium, în care CATL deținea o participație de aproximativ 8% de la sfârșitul anului 2020, deține, de asemenea, drepturi minerale și de suprafață asupra unui litiu nou descoperit și complex de rezervor de saramură din Argentina.

Există, de altfel, o mare concurență pentru rezervele din „triunghiul de litiu” al Americii Latine între Bolivia, Argentina și Chile. La sfârșitul anului 2018, de exemplu, compania chineză Ganfeng Lithium a cumpărat toate acțiunile producătorului chilian de litiu SQM în cadrul proiectului Cauchari-Olaroz din Argentina.

De atunci, compania chineză deținea 37,5% și Canada Lithium Americas Corp 62,5% din Cauchari-Olaroz, o zonă minieră de 82.500 de hectare din nordul Argentinei, care are în apropiere și două lacuri sărate, printre altele. De asemenea, Ganfeng a achiziționat Bacanora Lithium anul acesta, precum și părți dintr-o mină de litiu din Mali și într-un lac sărat din China, potrivit Reuters.

CATL, însă, a oprit acum acest „val de achiziții” pentru moment, se arată în raport.

Interesant e că și Tesla a fost în negocieri cu SQM, conform  unei informații neconfirmate însă. Și Toyota a cumpărat producătorul australian de litiu Orocobre la începutul anului 2018 prin intermediul companiei sale comerciale Toyota Tsusho. Ambii parteneri au fondat un joint-venture în 2010 pentru a extrage litiu din lacul sărat Salar de Olares din Argentina.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: