Grupul auto german BMW a pus piatra de temelie pentru noua sa fabrică de mașini electrice din Debrețin, Ungaria, la granița cu România. Compania investește mai mult de un miliard de euro în șantier, unde producția de serie pentru primul vehicul electric New Class va începe în 2025, scrie electrive.com.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pe o suprafață de peste 400 de hectare, în nord-vestul orașului maghiar Debrețin, se construiește o fabrică completă de vehicule. Capacitatea este de aproximativ 150.000 de unități pe an. BMW subliniază, de asemenea, că aceasta va fi prima fabrică de mașini din lume fără emisii de CO2.

În ceea ce privește producția în sine, BMW se concentrează și mai mult pe flexibilitate. „Uzina Debrețin va stabili noi standarde în producția de vehicule extrem de inovatoare”, spune Milan Nedeljković, membru al consiliului de conducere al BMW pentru producție. „Această fabrică este de ultimă generație în ceea ce privește flexibilitatea, durabilitatea și digitalizarea în întreaga industrie auto”, precizează el.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

În urmă cu o lună, producătorul auto din München a oferit detalii despre așa-numita strategie „iFactory”. Strategia de producție, pe care BMW o numește și „planul general pentru producția viitorului”, va fi aplicată mai întâi în întregime la Debrețin cu New Class, dar în viitor va fi implementată în toate fabricile BMW.

New Class vine cu o arhitectură pe care se vor baza viitoarele mașini electrice ale mărcii – ca o platformă pur electrică, nu o platformă mixtă cu motoare cu ardere internă, așa cum se întâmplă în prezent la BMW.

Debutul New Class, denumit intern NK1, construit la Debrețin, va fi un vehicul în segmentul seriei 3. Deși au existat speculații în trecut despre un sedan electric din Seria 3, ar putea fi și un crossover sau SUV de dimensiunea seriei 3.

BMW nu a comentat acest lucru în anunțul inaugurării construcției. În schimb, directorul de producție Nedeljković laudă posibilitățile noii platforme într-o nouă fabrică. „Neue Klasse este o oportunitate unică pentru noi de a regândi complet producția de automobile din toate punctele de vedere”, spune el. „În BMW Production, viziunea noastră strategică este BMW iFACTORY cu cele trei dimensiuni ale sale: LEAN. VERDE. și DIGITAL. și o vom implementa perfect în noul nostru sediu”, a spus el.

O parte semnificativă a energiei necesare urmează să fie generată direct pe amplasamentul fabricii de către sisteme fotovoltaice de mari dimensiuni. Centrala va obține 100% din energia electrică de care are nevoie din surse regionale regenerabile. Utilizarea energiei geotermale este, de asemenea, cercetată. Vopsitoria joacă, de asemenea, un rol important: până acum, sistemul de uscare din alte fabrici auto a fost bazat pe arzătoare pe gaz. În Debrețin, BMW mizează pe noi încălzitoare electrice.