BMW a demarat construcția fabricii din Ungaria, la granița cu România, unde va investi un miliard de euro/ Producția de serie pentru primul vehicul electric New Class va începe în 2025

BMW Ungaria Debrecen Sursa foto: bmwgroup.com

Grupul auto german BMW a pus piatra de temelie pentru noua sa fabrică de mașini electrice din Debrețin, Ungaria, la granița cu România. Compania investește mai mult de un miliard de euro în șantier, unde producția de serie pentru primul vehicul electric New Class va începe în 2025, scrie electrive.com.

Pe o suprafață de peste 400 de hectare, în nord-vestul orașului maghiar Debrețin, se construiește o fabrică completă de vehicule. Capacitatea este de aproximativ 150.000 de unități pe an. BMW subliniază, de asemenea, că aceasta va fi prima fabrică de mașini din lume fără emisii de CO2.

În ceea ce privește producția în sine, BMW se concentrează și mai mult pe flexibilitate. „Uzina Debrețin va stabili noi standarde în producția de vehicule extrem de inovatoare”, spune Milan Nedeljković, membru al consiliului de conducere al BMW pentru producție. „Această fabrică este de ultimă generație în ceea ce privește flexibilitatea, durabilitatea și digitalizarea în întreaga industrie auto”, precizează el.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

În urmă cu o lună, producătorul auto din München a oferit detalii despre așa-numita strategie „iFactory”. Strategia de producție, pe care BMW o numește și „planul general pentru producția viitorului”, va fi aplicată mai întâi în întregime la Debrețin cu New Class, dar în viitor va fi implementată în toate fabricile BMW.

New Class vine cu o arhitectură pe care se vor baza viitoarele mașini electrice ale mărcii – ca o platformă pur electrică, nu o platformă mixtă cu motoare cu ardere internă, așa cum se întâmplă în prezent la BMW.

Debutul New Class, denumit intern NK1, construit la Debrețin, va fi un vehicul în segmentul seriei 3. Deși au existat speculații în trecut despre un sedan electric din Seria 3, ar putea fi și un crossover sau SUV de dimensiunea seriei 3.

BMW nu a comentat acest lucru în anunțul inaugurării construcției. În schimb, directorul de producție Nedeljković laudă posibilitățile noii platforme într-o nouă fabrică. „Neue Klasse este o oportunitate unică pentru noi de a regândi complet producția de automobile din toate punctele de vedere”, spune el. „În BMW Production, viziunea noastră strategică este BMW iFACTORY cu cele trei dimensiuni ale sale: LEAN. VERDE. și DIGITAL. și o vom implementa perfect în noul nostru sediu”, a spus el.

O parte semnificativă a energiei necesare urmează să fie generată direct pe amplasamentul fabricii de către sisteme fotovoltaice de mari dimensiuni. Centrala va obține 100% din energia electrică de care are nevoie din surse regionale regenerabile. Utilizarea energiei geotermale este, de asemenea, cercetată. Vopsitoria joacă, de asemenea, un rol important: până acum, sistemul de uscare din alte fabrici auto a fost bazat pe arzătoare pe gaz. În Debrețin, BMW mizează pe noi încălzitoare electrice.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: