Bosch: În anul 2035, unul din trei camioane noi va avea o baterie la bord, iar unul din zece va fi echipat cu celule de combustie. „Avem nevoie de extindere constantă și mai rapidă a stațiilor de încărcare și alimentare”

electrichorizon

Până în 2035, unul din trei camioane va avea baterie la bord, iar unul din zece va fi echipat cu celule de combustie. În acel moment, motoarele cu hidrogen vor fi și ele prezente pe șosele, deși în număr mai mic, arată estimările gigantului Bosch.

Compania preconizează că, la nivel global, aproximativ 20 de procente din numărul total al vehiculelor comerciale nou înmatriculate mai grele de șase tone vor fi echipate cu un sistem de propulsie electric, cu baterie, până în 2030, în timp ce celulele de combustie vor avea o pondere de aproximativ trei procente.

Tranziția vehiculelor comerciale către sisteme de propulsie alternative va reuși doar dacă rămânem neutri din punct de vedere tehnologic și continuăm să dezvoltăm toate tipurile de sisteme de propulsie și să le facem mai eficiente”, a declarat Markus Heyn, membru al consiliului de administrație al Bosch și președintele sectorului de afaceri Mobilitate la târgul internațional IAA Transportation din acest an de la Hanovra. „În următorii ani, ne așteptăm la dezvoltarea continuă a transportului de marfă global și ca trecerea simultană către sisteme de propulsie alternative pentru vehiculele comerciale să genereze un alt val de creștere”, a declarat Heyn.

În viziunea Bosch, diferitele tehnologii ale sistemului de propulsie nu sunt în competiție între ele, ci dimpotrivă: varietatea permite producătorilor să decidă asupra soluției optime pentru fiecare aplicație. Aceasta înseamnă nu numai tehnologiile de propulsie pentru baterii, celule de combustie și motoare cu hidrogen, ci și asigură eficiență și mai mare a motoarelor cu ardere internă moderne. Și mai ales, având în vedere mărimea flotei de vehicule existente, carburanții sintetici pot juca, de asemenea, un rol major în atenuarea schimbărilor climatice.

Însă Bosch susține că transportul de marfă poate fi efectuat electric doar dacă există infrastructura adecvată. „Avem nevoie de o extindere constantă și mai rapidă a stațiilor de încărcare electrică și a stațiilor de alimentare cu hidrogen în Germania și Europa”, a spus Heyn.

Odată cu trecerea către mobilitatea definită de software în industria auto, vehiculele comerciale se confruntă, de asemenea, cu o schimbare de paradigmă. Având în vedere numărul tot mai mare de servicii și soluții conectate pentru managementul flotelor, este esențial ca și camioanele și furgonetele să poată fi actualizate, la fel ca autoturismele. Aici, regula de aur este ca vehiculele să fie echipate cu mai puține computere și, prin urmare, să aibă o arhitectură electrică/electronică mai puțină complexă. În prezent, inteligența este distribuită în cadrul mai multor computere, dar în viitor va fi grupată în doar câteva computere ale vehiculului.

Se preconizează că producția globală de vehicule va stagna în 2024 în comparație cu anul precedent.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.