Bosch investește trei miliarde de euro, în următorii trei ani, în tehnologii neutre din punct de vedere climatic, precum electrificarea și cea pe bază de hidrogen. Compania vrea să angajeze 10.000 de noi ingineri software, în acest an, la nivel mondial

bosch logo

Furnizorul german de componente, produse electrice și electronice Bosch va investi aproximativ trei miliarde de euro, în următorii trei ani, în tehnologii neutre din punct de vedere climatic, precum electrificarea și cea pe bază de hidrogen, anunță compania, într-un comunicat de presă. În primul rând, compania va intrarea pe piața de electroliză a hidrogenului, cu o valoare de 14 miliarde de euro și va investi aproximativ 500 de milioane de euro în acest nou sector de activitate până în 2030. Totodată, Bosch va investi 300 de milioane de euro în sectorul pompelor de căldură, până în 2025. În plus, compania germană va investi zece miliarde de euro în transformarea digitală a activității, în următorii trei ani. În acest an, compania planifică să angajeze 10.000 de ingineri software, la nivel mondial.

Astfel, în vederea susținerii combaterii eficace a efectelor climatice, Bosch intră în afacerea dedicată componentelor pentru electroniza hidrogenului. Compania intenționează să investească aproximativ 500 de milioane de euro în această nouă ramură de afaceri până la sfârșitul deceniului, jumătate din această sumă urmând a fi investită până la lansarea pe piață, planificată pentru anul 2025.

„Avem o bază solidă de la care să pornim dezvoltarea tehnologiilor pe bază de hidrogen și dorim să ducem mai departe producția de hidrogen din Europa,” a spus Hartung. „Ne așteptăm ca piața globală de componente pentru electrolizori să atingă aproape 14 miliarde de euro până în 2030.”

Bosch furnizează pilele – nucleul sistemului de electroliză pentru hidrogen – care combină dispozitive electronice de alimentare, senzori și o unitate de control pentru crearea unui modul inteligent. Se preconizează că pilele pentru producția de H2 vor intra în producție în 2025.

Bosch va investi alte 300 de milioane de euro în sectorul pompelor de căldură, până la jumătatea deceniului, a afirmat Dr. Christian Fischer, în calitate de vicepreședinte al consiliului de administrație al companiei. „Piața va crește anual cu 15-20 de procente, până în 2025. Ne propunem să creștem de două ori mai repede decât piața”, spune el.

Bosch dorește să contribuie și la clădirile existente: cu ajutorul centralelor sale termice pe gaz și pregătite pentru trecerea la hidrogen, compania facilitează trecerea de la sistemele alimentate cu gaz la cele alimentate cu hidrogen.

„Peste o treime din nivelul emisiilor de carbon provine de la clădiri; prin urmare, combaterea schimbărilor climatice trebuie să aibă loc și la nivelul locuințelor,” a declarat Fischer.

În plus, Grupul Bosch adoptă electrificarea în tehnologia sa industrială, a declarat Rolf Najork, membrul consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, responsabil de sectorul de activitate Tehnologie industrială. Compania preconizează că 30 de procente din utilajele sale mobile vor fi electrificate până în 2030. Acest lucru înseamnă un volum de piață suplimentar pentru sisteme de înaltă tensiune, în valoare de 1,5 miliarde de euro.

Bosch dorește și să ducă mai departe autovehiculele electrice prin tehnologia sa industrială. „În cadrul unui proiect desfășurat alături de VW, lucrăm la înființarea unei companii care să echipeze fabricile de celule de acumulatori din Europa,” a afirmat Najork. „Obiectivul nostru comun este asumarea rolului de lider în materie de tehnologie și costuri pentru sistemele de producție în masă de acumulatori.” Specialiștii preconizează că tehnologia de producție a celulelor de acumulatori va atinge un volum de piață cumulat de 50 de miliarde de euro, la nivel mondial, până în 2030.

Totodată, Bosch a dezvoltat o soluție pre-integrată pentru electrificarea traficului rutier: unitatea termică flexibilă sau FTU. Cu ajutorul FTU, Bosch pătrunde pe o piață pentru care preconizează atingerea unui nivel de 3,5 miliarde de euro până la sfârșitul deceniului. Pentru autovehiculele electrice pe bază de celule de combustie, Bosch va demara în acest an producția de sisteme de propulsie cu celule de combustie pentru camioane. „În locația din Bamberg, ne propunem să producem pile cu o putere la nivel de gigawați până la mijlocul deceniului,” a declarat Dr. Markus Heyn, membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH și președinte al sectorului de activitate Soluții de mobilitate. „Până în 2030, utilizarea unui camion cu celule de combustie nu ar trebui să coste mai mult decât cea a unui motor diesel – acesta este obiectivul nostru.” Bosch și-a suplimentat încă o dată cheltuielile de capital pentru celulele de carburant, până la aproape un miliard de euro între 2021 și 2024.

Intenția companiei de a angaja 10.000 de noi ingineri software, în întreaga lume, pe parcursul acestui an, a declarat Filiz Albrecht, membru al consiliul de administrație și director de relații industriale al Robert Bosch Gmb.

În exercițiul financiar 2021, Bosch a atins o creștere semnificativă a vânzărilor și a profitului, în ciuda mediului nefavorabil. Veniturile din vânzări generate de furnizorul de tehnologie și servicii au crescut cu 10,1 procente, atingând 78,7 miliarde de euro, iar profitul din exploatare (EBIT obținut din operațiuni) a crescut cu mai mult de jumătate, atingând 3,2 miliarde de euro. Marja EBIT din operațiuni s-a îmbunătățit, ajungând la 4 procente, prin comparație cu 2,8 procente în anul anterior.

„Rezultatul pozitiv al exercițiului financiar 2021 ne oferă încredere în modul de abordare a mediului nefavorabil din anul curent,” a afirmat Dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, în timpul prezentării rezultatelor anuale ale companiei. Una dintre incertitudinile însemnate este războiul din Ucraina, alături de toate implicațiile sale. Președintele Bosch a declarat că războiul nu poate soluționa conflictele politice. Din punctul său de vedere, situația actuală evidențiază presiunea asupra factorilor de decizie politică și asupra societății de a reduce din ce în ce mai mult dependența de combustibilii fosili și de a susține cu tărie dezvoltarea unor noi surse de energie. Din acest motiv, spune el, Grupul Bosch își continuă sistematic eforturile de diminuare a efectelor încălzirii globale, în ciuda mediului economic dificil.

Hartung este de părere că războiul va încetini eforturile de reducere a emisiilor de carbon pe termen scurt. În schimb, pe termen lung, va accelera transformarea tehnologică a Europei.

„Factorii de decizie politică pot interpreta această situație ca un semnal de a acționa cu mai multă hotărâre – fie prin acordarea de stimulente pentru creșterea eficienței energetice a clădirilor existente, fie prin extinderea masivă a mijloacelor de producție de energie regenerabilă,” a spus Hartung.

Acesta consideră că electrificarea este cea mai rapidă cale către obținerea neutralității din punct de vedere climatic, atât timp cât se bazează pe energie verde. Ca atare, Bosch continuă să se concentreze pe mobilitatea sustenabilă: în 2021, comenzile companiei în sectorul electromobilității au depășit în premieră valoarea de zece miliarde de euro. Dar Hartung punctează faptul că și hidrogenul este necesar.

„Politica industrială trebuie să se concentreze pe pregătirea tuturor sectoarelor economice pentru utilizarea tehnologiei pe bază de hidrogen,” a afirmat Hartung. „Soluțiile pe bază de energie electrică au prioritate, dar și cele pe bază de hidrogen trebuie accelerate. Vom avea nevoie de ambele dacă vrem să trăim sustenabil pe planeta noastră albastră”, a spus el.

În același timp, președintele Bosch a anunțat și faptul că, în următorii trei ani, compania va investi alte zece miliarde de euro în transformarea digitală a activității sale. „Digitalizarea are și ea un rol special în sustenabilitate – iar soluțiile noastre pornesc de la această premisă,” a spus Hartung. Exemplele de astfel de soluții din portofoliul Bosch includ managerul de energie pentru case inteligente și platforma de energie pentru producție conectată.

Prognoză pentru 2022: Niveluri ridicate de incertitudine într-un mediu provocator

Vânzările Grupului Bosch au crescut cu 5,2 procente în primul trimestru.

„Am început anul 2022 în forță. Momentan, ne așteptăm să depășim prognoza de creștere a vânzărilor cu 6 procente, din raportul anual,” a afirmat Dr. Markus Forschner, membru al consiliului de administrație și director financiar al Robert Bosch GmbH. „Cu toate acestea, incertitudinile semnificative cu care ne confruntăm îngreunează obținerea unei estimări mai precise pentru întregul an curent.” Conform declarațiilor lui Forschner, compania nu va reuși să atingă obiectivul de egalare a marjei EBIT obținute anul trecut. În ciuda unei creșteri preconizate a vânzărilor, aceasta va rămâne undeva între 3 și 4 procente. „Această povară asupra rezultatului nostru se mărește considerabil, în principal ca urmare a creșterii costurilor energiei, materiilor prime și serviciilor de logistică.” În special în sectorul de activitate pentru Soluții de mobilitate, presiunea costurilor este foarte puternică în prezent – prețurile anumitor materii prime aproape s-au triplat față de nivelul din 2020.

„Trebuie să ne pregătim pentru prețuri ridicate și piețe extrem de volatile în continuare,” a spus Forschner. „Nu doar producătorii auto sunt nevoiți să reflecte creșterile de prețuri, ci și furnizorii.”

În lumina situației actuale, Bosch și-a rectificat deja așteptările privind economia globală. Compania se așteaptă ca aceasta să crească cu aproape 3,5 procente în acest an – la începutul anului încă preconiza o creștere de aproximativ 4 procente. Prognoza sa anterioară pentru producția auto de aproximativ 88 de milioane de autovehicule și creșterea anuală preconizată de 9 procente probabil nu vor fi atinse. Forschner consideră că motivele de la baza acestei situații includ reapariția efectelor adverse ale pandemiei de coronavirus în China și criza continuă a cipurilor.

Grupul Bosch este prezent în România de 27 de ani și are aproximativ 8.160 de angajați în cinci entităţi. În 2020, Bosch a înregistrat vânzări de 448 milioane de euro pe piața din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Foto: Bosch

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.