Bota, Președintele Companiei de Investiții Rutiere (CNIR): Contractele din PNRR pentru Autostrada Unirii vor fi primele proiecte preluate de la Compania de Drumuri (CNAIR)

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Cele două loturi finanțate prin PNRR ale Autostrăzii Unirii (A8) vor fi primele proiecte pe care Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) le va prelua de la actuala Companie de Drumuri (CNAIR), a anunțat duminică Sorin Bota, președintele CNIR ales cu mandat pe 4 ani. Este vorba despre aproape 60 de kilometri (din cei peste 300 km ai Autostrăzii Târgu Mureș – Iași – Ungheni), lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului respectiv Lotul 3 Leghin – Târgu Neamț. La începutul anului, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu spunea că tronsoane ale Autostrăzii Ploiești – Brașov ar putea fi transferate de la CNAIR la CNIR.

Invitat, duminică, într-un podcast dedicat infrastructurii rutiere din Moldova, Sorin Bota a răspuns întrebărilor directorului general interimar al CNIR, Cătălin Urtoi (în același timp administrator cu mandat de 4 ani al CNIR), și activistului civic Irinel Bucur, specialist IT. Bota a spus că luna viitoare Guvernul urmează să aprobe bugetul CNIR, iar într-un scenariu optimist în iulie vor fi gestionate primele proiecte. „În luna iulie vom avea probabil, mai clar calendarul de lucru și ce vom face tot anul, sperăm că în mai să ne iasă aprobarea Bugetului, după mine optimist, în iulie vom avea primele proiecte, pesimist în septembrie. Cred că A8 (n.r Autostrada Unirii) va fi chiar primul pe care îl vom semna. Le vom lua pe rând pe loturi, pe bucățele, de aici va începe activitatea, de la aceste proiecte”, a afirmat Bota.

Pentru lotul 3 Leghin – Târgu Neamț, CNAIR a primit două oferte de la companii românești, UMB și Danlin și patru de la constructori din Turcia: Makyol, Mapa, Nurol și Tekfen.

Pentru Lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului ofertele urmează să fie depuse pe 27 aprilie.

Semnarea contractelor pentru cele două loturi din PNRR ale A8 trebuie să nu depășească decembrie 2023. Durata de proiectare este de 6 luni, iar execuția 24 luni. Cea mai importantă condiție în această cursă contra-cronometru este atribuirea contractului unui antreprenor care să poată respecta termenul de execuție de 24 de luni. (Comparativ, tronsoane cu lungimi asemănătoare din Autostrada Sibiu – Făgăraș au 12 luni proiectare și 36 de luni execuție la contracte apropiate, iar pe Autostrada Bucureștiului A0 sunt termene de 30 de luni).

Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Comentarii

  1. Se pare că autostrada Moldova va fi mai repede decât autostrada Transilvania deși aceasta a început în 2004 deci acum 20 de ani de care toate guvernările din 2005 încoace și-au bătut joc dovedind incompetenta și reaua intenție, sunt tronsoane care s-au licitat de 4 ori cu firme submediocre și rău intenționate care nu au facut nimic, in cârdășie cu guvernele, cu Băsescu, cnair, miniștri transporturilor care au fost mituiți, banii s-au cheltuit iar autosrrada a stagnat din cauza incompetenței și sifonarii banilor, iar acum cnair și guvernul vrea să facă pe tronsonul din Salaj tuneluri de 2-3 km, din care cauză prețul devine unul exorbitant pe acest tronson de 10 miliarde de lei cu termen de execuție în bătaie de joc de 10 ani de zile care se va face in vreo alți 20 de ani, in loc sa devieze cu câțiva km că sa nu fie nevoie de tuneluri, iar parlamentarii din Ardeal spre rușinea lor nu fac nimic pentru a trage la răspundere guvernul și cnair, pentru reaua intentie , șantaj, incompetență.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *