BRD, a treia cea mai mare bancă din România, a încheiat anul 2021 cu un profit net de 1,27 miliarde lei, după o creștere de 34% față de rezultatul net de 951,5 milioane lei raportat anul anterior, arată rezultatele financiare publicate joi.
La nivel de grup, rezultatul net s-a ridicat la 1,3 miliarde lei, în creștere cu 37% față de rezultatul net din 2020, de 962,8 milioane lei.
Activele totale la nivelul băncii s-au situat la 67 miliarde lei anul trecut, în creștere față de active de 61 miliarde lei în 2020. Veniturile nete s-au ridicat la 2,95 miliarde lei.
„2021 a fost un an al redresării economice, pe fondul unor condiții de afaceri și de percepție mai bune, în timp ce Planul Național de Redresare și Reziliență, cu primele sume deja plătite, ar trebui să fie un catalizator pentru continuarea creșterii economice. Într-un context îmbunătățit, activitatea noastră comercială a fost excelentă pe toate liniile de business. Activitatea de creditare a fost intensă, în timp ce dinamica economisirii a fost marcată de volume în creștere și o diversificare mai mare. De asemenea, am concretizat ferm angajamentul nostru puternic de sprijinire a tranziției către sustenabilitate, structurând finanțări verzi în valoare de jumătate de miliard de euro. Cu un ROE de 15,6%* și un avans de 37% al profitului nostru net, am obținut o performanță financiară excelentă”, a declarat François Bloch, Directorul General al BRD Groupe Société Générale.
Creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creanțele din leasing, au înregistrat o creștere de două cifre (+11,2% față de 2020).
Susținută de cea mai bună producție anuală înregistrată vreodată pentru creditele de consum și de un avans cu 66% al creditelor imobiliare nou acordate, producția de credite pentru persoanele fizice a revenit puternic față de 2020 (+38%). De asemenea, a înregistrat o creștere cu 17% față de 2019. Creditarea companiilor (+26,3% față de 2020) s-a bazat pe o dinamică foarte puternică atât pe segmentul IMM (+22,8% în dinamică anuală), cât și pe cel al companiilor mari (+28,5% în dinamică anuală).
Veniturile anuale ale Grupului BRD au fost de 3,1 miliarde lei, în creștere cu 1,0% față de 2020. Activitatea clienților s-a intensificat în dinamică anuală, determinând o creștere solidă a veniturilor nete din comisioane, cu 7,5%. Contrar ratelor de piață mai scăzute în cea mai mare parte a anului 2021, veniturile nete din dobânzi au rămas stabile, fiind susținute de volume în creștere.
Rata creditelor neperformante a rămas scăzută, de 3,1% la finalul anului.
Numărul de clienți activi digital este mai mare cu 20% în dinamică anuală și cu 48% față de 2019, iar numărul tranzacțiilor este cu 31% mai mare decât în 2020.