BRD, profit net de 920 milioane de lei în T3 2021, în creștere cu 25% față de T3 2020

Grupul BRD – Societe Generale a ajuns în trimestrul III al acestui an la un profit net de 920 de milioane de lei, în creștere masivă de 25% de la 626 milioane de lei la jumătatea acestui an. Profitul grupului, a crescut cu aproape 200 de milioane de lei față de cel înregistrat în trimestrul III al anului trecut.

De altfel, BRD a înregistrat un venit bancar net de 2,3 miliarde de lei, în creștere ușoară față de trimestrul al treilea din 2020, iar veniturile din comisioane s-au majorat și ele cu circa 10% la 580 de milioane de lei, reprezentând peste jumătate din profitul net al grupului în trimestrul III.

BRD a ajuns în trimestrul III la active de 68,7 miliarde de lei, în creștere cu circa 15% față de rezultatul înregistrat pe întreg anul trecut.

Banca a acordat credite și avansuri de 33,5 miliarde de lei în creștere cu aproximativ 9% față de anul 2020, dintre care 13,5 miliarde de lei a reprezentat valoarea creditelor imobiliare acordate. Potrivit băncii, pe parcursul anului 2021 portofoliul creditelor brute a crescut cu 2,877 miliarde de lei, comparativ cu 31 decembrie 2020.

67,4% din totalul creditelor acordate în primele trei trimestre ale acestui an au fost îndreptate către persoane fizice și reprezintă credite imobiliare, credite de consum si descoperiri de cont.

“În primele nouă luni ale anului 2021, într-un context macroeconomic în îmbunătățire, dar încă volatil, activitatea noastră a accelerat. Producția de credite acordate persoanelor fizice a fost excepțională, cu o creștere de aproape 50% față de aceeași perioadă a anului trecut și peste +20% față de 2019. Creșterea solidă a activității de finanțare a companiilor (+19%) a fost alimentată de o creștere puternică atât pe segmentul IMM-urilor, cât și pe cel al clienților companii mari. Am accelerat ritmul adoptării digitale, numărul clienților care folosesc în mod activ canalele la distanță fiind de aproape 800.000. Înrolarea și creditarea de consum 100% online sunt acum disponibile. De asemenea, am lansat și alte funcționalități ale YOU BRD, aplicația noastră de mobile banking, ghidați constant de dorința de a îmbunătăți experiența clienților noștri”, a declarat François Bloch, CEO-ul BRD Groupe Société Générale.

Banca a finanțat și companiile, unde activitatea a crescut cu18,8% în dinamică anuală și cu 19,5% față de finalul lunii septembrie 2019), determinată atât de segmentul IMM (avans cu 28% în dinamică anuală), cât și de cel al companiilor mari (majorare de17% în dinamică anuală).

De asemenea, BRD a raportat credite aprobate în valoare de peste un miliard de lei, pentru peste 1.000 de companii, în cadrul programului IMM Invest.

Depozitele clienților au înregistrat un avans de 12% în dinamică anuală. Creșterea a fost determinată în principal de segmentul companiilor (21% în dinamică anuală), atât pentru IMM-uri, cât și pentru clienții mari companii, înregistrându-se o creștere de două cifre. Înclinația crescută spre economisire declanșată de pandemia prelungită s-a stabilizat la un nivel similar ratei de creștere anuale din trimestrul precedent, conducând la constituiri de depozite de la persoane fizice mai mari cu 5,3% în dinamică anuală. Segmentul companiilor mici a continuat să contribuie, de asemenea, la avansul depozitelor, cu o creștere consistentă de 18,7% în dinamică anuală. În paralel, activitatea de administrare a activelor a înregistrat o creștere substanțială la 5,1 miliarde lei la finalul lunii septembrie 2021, în creștere cu 29% în dinamică anuală și cu 21% față de septembrie 2019.

În fine, accentul pus pe accelerarea digitalizării este vizibil și în creșterea anuală de 13% a numărului de clienți care utilizează în mod activ canalele la distanță, la sfârșitul lunii septembrie 2021. În plus, numărul tranzacțiilor prin canale electronice este în creștere rapidă, cu 32% în primele noua luni din 2021.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *