Bricul Mircea iese din nou pe mare, navighează până în Egipt

Nava școală Mircea, bricul Mircea Sursa foto: Inquam Photos / Daniel Stoenciu

Nava-școală Mircea, pe care și-au făcut ucenicia generații de marinari români, va ieși din nou pe mare în acest an, după ani de zile de lucrări de reparații și modernizare.

Academia Militară „Mircea cel Bătrân” – MApN UM 02192 a scos la licitație în SICAP un contract de 650.000 de lei pentru servicii de CASCO maritim și asigurare de viață pentru personalul de la bordul bricului pentru cele două misiuni programate în 2022, în Marea Neagră și Marea Mediterană.

„Mircea” va ajunge, în cele două misiuni, din Constanța în porturi din Grecia, Italia, Franța, Spania, Malta și până în Alexandria, Egipt, apoi înapoi în țară.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
  • „I. Constanța (România), escale în porturile Sonda (Grecia), Sete (Franța), Castellon (Spania), Napoli (Italia), Istanbul (Turcia) și întoarcere în portul Constanța (România).
  • II. Constanța (România), escale în porturile Augusta (Italia), Genova (Italia), Valencia (Spania), Valetta (Malta), Alexandria (Egipt) și întoarcere în portul Constanța (România)”, sunt rutele pe care le va face bricul.

Misiunile vor fi efectuate în perioada martie-mai și iunie-iulie, 54, respectiv 56 zile, cu un personal de peste 200.

CASCO maritim va trebui să acopere pierderile și avariile la navă, contribuția la cheltuielile de avarie comună și salvare, cheltuielile de salvare și judecată și răspunderea pentru coliziune cu terți, fără avarii particulare altele decât cele cauzate de incendiu, explozie, eșuare, punere pe uscat și coliziune, inclusiv cu obiecte fixe sau plutitoare. Asigurarea persoanelor de la bord include, dar nu se limitează la răspunderea față de persoane, altele decât membrii echipajului, pierderea și avarierea efectelor personale ale marinarilor și a altor persoane de la bordul navei, despăgubirea pentru pierderea angajării din cauza pierderii navei, cheltuieli privind devierea de la rută, pasageri clandestini și refugiați, salvarea de vieți. Sumele acordate sunt de 700 de euro/persoană, pentru funcțiile de comandat, commandant adjunct și șef mecanic, 600 de euro pentru alte funcții de conducere și 500 de euro și pentru toți ceilalți de la bord.

Ofertele se deschid în 3 februarie, criteriul de departajare este prețul cel mai mic.

Nava-şcoală Mircea este un velier clasa A tip bark, cu trei arbori, având o înălţime de 44 de metri, cu 23 de vele ce însumează o suprafaţă totală de 1.750 metri pătraţi. Aceasta a fost construită în perioada 1938-1939 la Şantierul Naval „Blohm & Voss” din Hamburg, Germania. Din seria sa mai fac parte navele „Eagle” – SUA, „Gorch Fock I” – Germania, „Gorch Fock II” – Germania şi „Sagres” – Portugalia.

În cele opt decenii de existenţă, nava-şcoală Mircea a fost în peste 45 de marşuri de practică în Marea Neagră, Marea Mediterană şi Oceanul Atlantic. Cele trei traversade, din anii 1976, 2004 şi 2009, au reprezentat cele mai lungi şi complexe misiuni din cariera sa.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: