Camera de Comerţ şi Industrie a României vrea să înființeze o nouă companie aviatică, Liniile Aeriene Române, cu Consiliile Județene care au aeroporturi/ Tarom, companie deținută de stat, înregistrează pierderi de 15 ani

avion aviatie IATA Sursa foto: Twitter/@IATA

Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) propune înfiinţarea unei societăţi pe acţiuni, cu participarea consiliilor judeţene care au în operare aeroporturi, numele rezervat pentru această nouă companie fiind: Liniile Aeriene Române (LAR).

Camera de Comerţ şi Industrie a României a organizat a doua reuniune dedicată lansării proiectului privind conectivitatea aeriană interurbană pe teritoriul României.

”În cadrul acestei întâlniri, a fost prezentat un studiu complex care a avut ca temă centrală lipsa de conectivitate între oraşele României, cauzată de infrastructura terestră şi feroviară precară, pe care România o are la ora actuală, precum şi soluţiile identificate pentru demararea acestui nou proiect din domeniul aeronautic. Astfel, a fost avansat termenul de 1 Decembrie 2023 pentru înfiinţarea unei societăţi pe acţiuni, cu participarea consiliilor judeţene care au în operare aeroporturi, numele rezervat pentru această nouă companie fiind: Liniile Aeriene Române (LAR)”, anunţă CCIR.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

La reuniune au participat, atât fizic, cât şi online, reprezentanţii consiliilor judeţene din: Arad, Braşov, Bacău, Constanţa, Maramureş şi Sibiu. De asemenea, întâlnirea a beneficiat şi de prezenţa reprezentanţilor mediului academic, care au întocmit studiul privind conectivitatea aeriană, şi de cea a specialiştilor din domeniul aeronautic din cadrul Aeroportului Delta Dunării Tulcea, Aeroportului Internaţional Arad, Aeroportului Internaţional Maramureş, Aeroportului Ştefan cel Mare din Suceava, Aeroportului Internaţional Craiova şi Regional Air Services Tuzla.

„În momentul de faţă, dacă cineva îşi doreşte să ajungă pe calea aerului de la Constanţa la Timişoara, va trebui să facă o escală la Roma sau Milano, deoarece nu există o cursa directă între cele două oraşe ale României. Vorbim practic de o mare pierdere de timp şi de bani. Noul operator aerian propus de CCIR, care va avea forma unei societăţi pe acţiuni, cu participarea consiliilor judeţene ca acţionari, va opera cu un număr semnificativ de aeronave de mică capacitate între cele mai importante oraşe ale ţării. Pentru oamenii de afaceri şi nu numai, acest lucru va însemna că, în cursul unei singure zile, se pot deplasa pe teritoriul României între oraşe situate la sute de kilometri distanţă unul de celălalt, economia de bani şi de timp fiind evidentă. De la prima întâlnire pe această temă m-am bucurat să văd că, în urma discuţiilor, consiliile judeţene au agreat acest proiect. Iată că azi facem primii paşi cu adevărat în sensul înfiinţării noii companii aeriene româneşti”, a declarat preşedintele CCIR, Mihai Daraban.

Prezent la întâlnire, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Şerban Todorică-Constantin a subliniat faptul că „de acest nou proiect vor beneficia nu numai oamenii de afaceri. Există doctori chirurgi de exemplu, specializaţi în diferite domenii, care au nevoie să se deplaseze dintr-un oraş în altul pentru anumite proceduri medicale speciale. De asemenea, pot exista cazuri de urgenţe medicale care pot fi rezolvate mai bine în diferite oraşe ale României. Nu în ultimul rând, trebuie să ne gândim şi la turism, o astfel de companie putând da un impuls serios acestui domeniu economic”.

Statul deține compania aviatică Tarom care operează curse interne. Tarom lucrează de 15 ani în pierdere și, potrivit, proiectului de buget pe 2023, publicat în iunie, compania Tarom estimează pierderi de 62 de milioane de lei în 2023. Este o reducere semnificativă, de peste o treime față de pierderea estimată în 2022, de 216 milioane lei (detalii aici) explicată și prin revenirea traficului aerian aproape de valorile din 2019, anul de referință înainte de pandemie.

Pentru 2023, Tarom estimează cheltuieli totale de 2 miliarde lei, investiții de 115 milioane și un personal preconizat de 1.314 salariați. Venitul mediu lunar pe salariat este de 10.592 lei. În scenariul pozitiv, din 2024, Compania revine pe profit din 2024 după 15 ani consecutivi cu pierderi.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nu este o companie noua. LAR – Liniile Aeriene Romane, companie de stat, a functionat intre 1975 – 1997, specializata in zboruri charter pentru turistii straini venind in statiunile turistice, balneare si pe litoral.

  2. Şi noua companie va fi la fel! Va fi căpuşată de rudele şi pilele politicienilor, va toca bani cu nemiluita şi va genera pierderi.

    • Ferea drobu de sare! E mișto sã nu clintim nimic de fricã. E direct proporționalå cu prostia. Hai Covid-19 sezonu 2023! Ne mai cernem nițel

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.