Deși dispozitivele mobile arată din ce în ce mai asemănător în prezent, specificațiile lor și calitatea asociată cu anumite companii au un impact semnificativ asupra preferințelor consumatorilor. Apple este marca de smartphone preferată de americani, scrie Visual Capitalist.
Datele provin dintr-un sondaj Statista care s-a desfășurat în perioada ianuarie-decembrie 2023, în care au fost intervievați peste 9.500 de respondenți, cu vârste cuprinse între 18 și 64 de ani: “Ce marcă este smartphone-ul dvs. utilizat în principal?”.
Mărcile sunt clasificate în funcție de procentul de respondenți.
iPhone domnește în America (50% cotă de piață) , cu Samsung pe locul al doilea, la mare distanță, în ceea ce privește popularitatea. Succesul iPhone este atât de important pentru companie în prezent, încât Apple obține mai mult de jumătate din veniturile sale din vânzările acestuia.
Dar iPhone a avut un impact mult mai mare decât atât: comentatorii din industrie l-au folosit ca punct de referință pentru alte evoluții tehnologice care au marcat un moment de cotitură de atunci.
De exemplu, a apărut recent expresia comună “momentul iPhone al inteligenței artificiale”, făcând aluzie la modul în care inteligența artificială va transforma în mod similar modul în care trăim, lucrăm și ne distrăm.
Clasament
1 🇺🇸 Apple 50%
2 🇰🇷 Samsung 27%
3 🇺🇸 Motorola 6%
4 🇺🇸 Google 5%
5 🇹🇼 HTC 1%
6 🇨🇳 Huawei 1%
7 🇫🇮 Nokia 1%
8 🇨🇳 OnePlus 1%
9 🇨🇳 ZTE 1%
N/A 🌍 Altele 4%
N/A 🤷 Nu știu / nu a răspuns 2%
Notă: În grafic, HTC, Huawei, Nokia, OnePlus și ZTE au fost grupate în categoria “Altele”.
Motorola și Google au făcut incursiuni pe piața din SUA, prima resuscitând RAZR, favoritul fanilor, ca smartphone cu clapetă de buget. Cea de-a doua, între timp, a revoluționat fotografia mobilă post-procesare în gama Pixel.
De asemenea, este interesant faptul că Huawei s-a menținut la o cotă de piață de 1%. Companiei i s-a interzis să își vândă produsele în SUA în 2022. Cu toate acestea, americanii încă mai pot face rost de telefoanele lor, fie în străinătate, fie prin intermediul unor vânzători terți.
ZTE (1%) s-a confruntat, de asemenea, cu restricții similare în 2022. Ambele companii sunt considerate amenințări la adresa securității naționale din cauza rolurilor lor mai mari în furnizarea de infrastructuri critice de comunicații.