Carrefour România a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 8,8% în primul trimestru din 2022

Carrefour Sursa foto Facebook 1

Carrefour România a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 8,8% în primul trimestru din 2022, față de aceeași perioadă a anului trecut. România ocupă a doua poziție a cifrei de afaceri la nivel de grup.

Compania închide al treilea trimestru al anului 2022 cu 379 de magazine în toate formatele la sfârșitul lunii septembrie 2022 – hipermarket, market și express, precum și prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse prin canalele proprii carrefour.ro și Carrefour App, dar și prin partenerii Bringo și Glovo. Carrefour a continuat expansiunea cu accent pe magazinele de proximitate – formatele Express, Market și discounter – Supeco.  

„În cel de-al treilea trimestru al acestui an, am continuat să ne confruntăm cu o inflație ajunsă la cote istorice în România, care a afectat atât modelul nostru de business ca retailer, cât și puterea de cumpărare a clienților noștri. Astfel, ne-am menținut eforturile de a le oferi clienților noștri soluții pentru cumpărături accesibile, bazate pe economii, cu o varietate extinsă de produse marcă proprie, promoții, preluând totodată asupra noastră o parte din efectele inflației, pentru a păstra în permanență prețuri avantajoase la raft. Acestea au avut ca rezultat creșteri puternice ale traficului de clienți în cel de-al treilea trimestru în toată rețeaua națională și în toate formatele noastre, ceea ce ne dă încrederea să continuăm în această direcție”, a declarat Régis Moratin, CFO Carrefour România.

Grupul anunță o creștere a vânzărilor cu 19% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, concentrându-se pe satisfacția clienților înainte de toate. În ciuda contextului inflaționist accelerat, Grupul francez înregistrează o creștere continuă a cotei de piață în toate țările cheie (Franța, Spania, Brazilia) și un avans de 38% al sectorului de e-commerce, condus de piața din Brazilia. 

În contextul inflației, Carrefour a observat schimbări substanțiale ale comportamentului de cumpărare al consumatorilor, în special în țările europene în care presiunea asupra puterii de cumpărare este cea mai mare, precum Spania și România. Aceste schimbări se manifestă în special printr-o mai mare fragmentare a cheltuielilor, un coș mediu de cumpărături mai mic și o frecvență mai mare a cumpărăturilor, precum și creșterea vânzărilor de produse cu o valoare unitară mai mică. 

Vânzările Grupului au crescut cu +11,3% în termeni comparabili (LFL) în Q3, (+12,2% LFL în categoria alimente, +6,4% LFL în categoria produse non-alimentare), reflectând o dinamică comercială solidă în contextul inflației, și relevanța modelului multi-format și omnichannel. 

În Europa, vânzările au crescut cu +8,6% în termeni comparabili față de Q3 2021, cu o creștere în toate țările. 

Grupul anticipează că fluxul liber de numerar net va depăși 1 miliard de euro în 2022, pe baza bunei performanțe operaționale înregistrate în al treilea trimestru și a continuării preconizate a tendințelor observate recent până la sfârșitul anului.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *