Curăţenia şi confortul în vagoanele de dormit ale CFR Călători trebuie îmbunătăţite pentru a arăta respect călătorilor care plătesc 50 de euro pentru biletul pe ruta Iaşi – Bucureşti, spune inginerul Cătălin Urtoi, fost consilier onorific în Ministerul Transporturilor (n.r consilier onorific al fostului ministru Lucian Bode), care a venit cu trenul în Capitală pentru întâlniri la Ministerul Transporturilor.
Urtoi, membru fondator al Asociaţiei Civice „Împreună pentru Autostrada A8”, cunoscut şi pentru acţiunile de protest faţă de întârzierea proiectelor de infrastructură rutieră din Moldova, povesteşte pe pagina sa de Facebook despre condiţiile dintr-un vagon de dormit pe ruta Iaşi – Bucureşti şi problemele cu igiena, curăţenia şi dotările care lipsesc unei călătorii decente.
„De la urcare, când pui mâna pe bară sau orice mâner de la ușă simți ceva lipicios. Mirosul de mochetă statută și plină de praf îți amintește că ești într-un tren românesc. Acest miros va intra inclusiv în haine și nu vei scăpa de el decât după ce ajungi acasă și le speli. Mai dificil este că mâine dimineață va trebui să fiu îmbrăcat cu aceste haine la întâlnirile programate chiar la Ministerul Transporturilor. Cearceaful și fața de pernă curate, doar că sunt folosite de ani buni de zile și acest lucru se observă”, a scris Cătălin Urtoi, fost consilier onorific în Ministerul Transporturilor.
Urtoi sugerează şi câteva măsuri pentru a îmbunătăţi curăţenia şi confortul: un control mai bun al firmelor de curăţenie, schimbarea lenjeriei de pat, înlocuirea instalaţiilor şi a becurilor defecte.
Potrivit site-ul operatorului de transport naţional, un bilet pe ruta Iaşi – Bucureşti, la vagon cuşetă de 2 locuri, costă 210 lei sau 290 lei, cuşetă rezervată pentru o singură persoană. La tren de zi, clasa I, biletul costă 133 lei.
Din 20 aprilie, conducerea companiei CFR Călători a fost preluată de Ovidiu Vizante, după demisia lui Dan Costescu. La numirea lui Vizante, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spunea că operatorul feroviar are nevoie de o viziune de dezvoltare modernă, adaptată acestui deceniu, iar transportul feroviar trebuie să redevină atractiv.
Ultimele rame noi pe care le-a cumpărat CFR Călători au fost „Săgeţile Albastre”, automotoare achiziţionate în urmă cu 15 ani.