Ce soluție a găsit CEO-ul Airbnb, Brian Chesky, pentru a combate singurătatea la locul de muncă 

airbnb sursa site oficial

Americanii se confruntă cu o epidemie de singurătate, în special la locul de muncă. CEO-ul Airbnb, Brian Chesky, spune că are o metodă simplă pentru a ajuta, scrie CNBC.

Șase din 10 persoane cu mai puțin de cinci ani de experiență profesională se simt singure tot timpul sau în cea mai mare parte a timpului, potrivit unui raport Glassdoor 2023. Viața socială a angajaților încă nu și-a revenit după pandemia Covid-19, potrivit raportului, una din patru persoane spunând că firmele sunt mai antisociale acum decât în trecut.

Soluția lui Chesky: Găsiți doi angajați care lucrează bine împreună și puneți-i în aceeași echipă, a declarat recent la podcastul “ReThinking” al psihologului de la Wharton Adam Grant.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

“Adesea fac perechi de oameni”, a spus Chesky. “Acum patru ani, am angajat doi directori de creație. Au lucrat împreună ca un fel de duo … A funcționat atât de bine, încât am început să mă gândesc la această noțiune de duo în alte domenii.”

Atunci când faceți perechi de oameni – punându-i în aceeași echipă și văzând ce se întâmplă – luați în considerare abordările lor față de muncă. Un gânditor extrem de practic ar putea găsi greu să colaboreze cu un lucrător hiper-creativ, de exemplu. Viețile oamenilor în afara muncii contează, de asemenea: s-ar putea să aveți mai multe șanse să vă înțelegeți cu cineva care împărtășește unele dintre interesele voastre extracurriculare.

În cazul lui Chesky, ideea a început ca o strategie de productivitate și s-a transformat în ceva mai mult.

“Uneori este pur și simplu greu pentru o persoană să fie un unicorn, să poată face totul, dar dacă ai putea crea duouri, acestea ar putea acoperi punctele forte ale fiecăruia”, a spus el. “Așa că a le oferi oamenilor o călătorie comună pe care să o parcurgă împreună cred că este foarte important … Este o idee genială”.

“Am trecut cu vederea importanța relațiilor”

Prieteniile la locul de muncă ajută la creșterea moralului angajaților, a productivității și a succesului general, potrivit unui studiu Wharton din 2018.

“Se pare că a avea un singur prieten la locul de muncă este suficient pentru a reduce semnificativ șansele de singurătate”, a explicat Grant. “Și ceea ce m-a impresionat cu adevărat … a fost ideea că nu trebuie să am întotdeauna o legătură profundă cu toți cei din echipa mea. Am nevoie să am o persoană care știu că mă susține, care se bazează pe mine, precum și să fie cineva pe care mă pot baza”.

“Cred că am conceput atât de mult munca în jurul echipelor încât am trecut cu vederea importanța relațiilor de pereche”, a continuat el.

Perechile la locul de muncă au trei beneficii distincte, a spus Grant:

  • O mai mare ușurință în coordonarea și colaborarea la locul de muncă
  • Un “dividend al echilibrului între viața profesională și cea privată”, deoarece aveți pe cineva care vă poate eventual acoperi atunci când sunteți plecat de la birou sau aveți nevoie de o pauză mentală
  • Un sentiment de apartenență și camaraderie la locul de muncă în fiecare zi

Asigurați-vă doar că toată lumea înțelege că prieteniile trebuie să funcționeze puțin diferit la locul de muncă față de restul vieții oamenilor. Poate fi greu să menții discreția atunci când ești apropiat de un coleg, iar lucrurile ar putea deveni dificile dacă un prieten este promovat și se așteaptă ca acesta să îl gestioneze pe celălalt, a declarat anul trecut economistul șef al Glassdoor, Aaron Terrazas, pentru CNBC Make It.

Cum să cultivați prieteniile la locul de muncă

Nu trebuie să așteptați ca șeful dvs. să vă desemneze un partener desemnat sau un prieten de serviciu. Puteți căuta și cultiva aceste relații singuri.

Prieteniile de la birou pornesc adesea de la simple conversații în treacăt și există câteva fraze pe care le puteți folosi pentru a sparge gheața cu colegii, potrivit lui Marisa G. Franco, psiholog și profesor la Universitatea din Maryland.

“Oamenilor le place să li se ceară părerea. Împărtășirea lor activează centrii de recompensă ai creierului”, a scris Franco pentru Make It anul trecut. “Solicitarea de recomandări trimite semnalul că apreciezi pe cineva, îi prețuiești opinia și ești curios să auzi ce are de spus.”

Sugestiile ei includ oferirea unui compliment autentic cuiva despre ceva precum pantofii sau unghiile sale și adresarea unor întrebări deschise precum “Cum vă place…?” sau “Aveți recomandări pentru…?”.

“Încercați să întrebați despre o carte, un hobby sau un film de care s-au bucurat recent”, a scris Franco. “Recomandarea lor vă poate inspira să continuați data viitoare când îi vedeți: “Oh, am ascultat acel podcast! Mulțumesc din nou pentru că mi l-ai sugerat. Mi-a plăcut episodul despre _____, dar trebuie să știu ce părere ai avut despre ______.”

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: