Cea mai importantă promisiune a șefei Metrorex, numită pe mandat de 4 ani : ,,Magistrala Gara de Nord-Aeroport Otopeni, inaugurată în 2027″/Ce arată datele din contractele M 6 și de ce și-a dat demisia în 2020 (mandatul Bode)

Mariana Miclăuș Metrorex Sursa Foto Metrorex

,,Magistrala de Metrou M 6 Gara de Nord-Aeroport Otopeni va fi inaugurată în 2027″ a promis, în mai 2023, Mariana Miclăuș, directorul general Metrorex cu ocazia semnării contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii II Băneasa-Otopeni (lucrări la structură stații și tuneluri). Linia de metrou Gara de Nord-Aeroport Otopeni cu 12 stații va fi cea mai dificilă investiție din mandatul de 4 ani (începe pe 1 octombrie 2023), dar în decursul celor 4 ani ar putea fi contractate și chiar începute lucrări și M 4 Gara de Nord-Filaret și/sau M 5 Eroilor-Universitate-Iancului (secțiunea centrală a M5 Drumul Taberei-Pantelimon).

Pentru prima secțiune Ministerul Transporturilor ar urma să primească 300 de milioane de Euro din PNRR, banii alocați inițial pentru M 4 (Filaret).

Datele oficiale din contractele semnate pe M 6 

Metrorex are contracte semnate pentru lucrări structură și stații pentru întreaga secțiune Gara de Nord-Băneasa-Otopeni, dar nu și pentru arhitectură, șină și instalații contractul esențial pentru punerea în funcțiune fiind contestat.

Astfel, Alsim Alarko-Makyol are termen de 3 ani pentru lucrări la prima secțiune Gara de Nord-Băneasa, utilajele de foraj TBM fiind deja la Constanța (detalii aici). Lucrările efective vor începe în primăvara 2024.

Pentru Secțiunea II Băneasa-Otopeni, Asocierea Gulermak-Somet a început proiectarea, iar termenul este de 48 de luni (12 proiectare și 36 de luni execuție). Lucrările ar putea demara la sfârșitul anului 2025, început de 2025.

Contractul pentru arhitectură, șină, instalații

Contractul pentru arhitectură, șină instalații este suspendat la CNSC după ce Gulermak a depus contestație (detalii aici). Contractul de 1,3 miliarde lei are o durată de 44 de luni.

Demisie în mandatul Bode pentru întârzieri la M 5 Drumul Taberei

Mariana Miclăuș și-a început cariera ca „montator SCB” (semnalizarea și centralizarea circulației) și ulterior a luat licența de economist la ASE (vezi CV aici). În ianuarie 2022, Miclăuș a fost numită șef al Metrorex, pentru un mandat de 4 luni, cu posibilitatea prelungirii acestuia până la maximum 6 luni. Ea mai ocupat funcția între noiembrie 2019 și iulie 2020 (numită în mandatul lui Lucian Bode). În vara anului 2020, Miclăuș (foto articol) și-a dat demisia de la conducerea Metrorex în urma criticilor lui Bode pentru că Magistrala 5 din cartierul Drumul Taberei nu a fost finalizată, la termenul asumat, pe 30 iunie 2020 (metroul a fost pus în funcțiune pe 15 septembrie 2020).

 

Sursa Foto Metrorex

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *