Cel mai mare contract pentru o autostradă din România. Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii Sibiu-Pitești va fi semnat cel mai târziu săptămâna viitoare. Astaldi este pe ,,lista neagră” a constructorilor din România

Simulare Video Lot 2 A 1 Mapa

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, cel mai mare contract din istoria CNAIR va fi semnat ,,cel mai târziu săptămâna viitoare” a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu la Antena 3. Semnarea contractului de 5,3 miliarde lei cu Astaldi ( Italia) este posibilă după ce la începutul lunii, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor -CNSC – a respins contestația Strabag (Austria). Astaldi este pe ,,lista neagră” a constructorilor din România cu certificate intermediare negative primite pentru lotul Pitești -Curtea de Argeș ( Lotul 5) și Podul Brăila. Pe Lotul 2 Boița -Cornetu, Asocierea Mapa -Cengiz a început lucrările de proiectare luna aceasta.

Lotul dintre Cornetu și Tigveni are o lungime de 37 de kilometri și este cel mai lung tronson al Autostrăzii de pe Valea Oltului. Contractul are o perioadă de proiectare ofertată conform factorului de evaluare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 de luni. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată este de 120 de luni.

Traseul are o lungime de 37,4 km.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Principalele lucrări ale acestei secțiuni sunt:

  • 95 de poduri și pasaje
  • Tunel cu două galerii independente, în lungime de 1.7 km/galerie
  • Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni
  • Ecoduct în zona localității Călinești

Licitația pentru proiectarea și execuția lotului Cornetu – Tigveni a fost lansată în septembrie 2020, într-o primă fază 15 asocieri și constructori au depus oferte, șase dintre candidaturi fiind selectate în iunie 2021 pentru licitația restrânsă: Aktor, Astaldi, Makyol, Mapa, Pizzarotti şi Strabag. Așadar, Mapa, Aktor și Pizzarotti nu au mai depus oferte pentru acest contract. Contractul are o durată de 11 ani, din care primele 14 luni pentru proiectare, 59 luni execuție, respectiv 5 ani pentru garanție, dar cu punctaj superior pentru un calendar accelerat de 12 luni proiectare și 45 de luni execuție.

Lucrările vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile. Și pentru acest lot de autostradă Studiul de Fezabilitate este vechi, din 2008 cu riscurile despre care Economedia a scris aici. Pentru lotul 2, Boița – Cornetu (31 km), contractul a fost semnat cu turcii de la Mapa, singurul ofertant, de asemenea pe același Studiu de Fezabilitate.

Astaldi mai lucrează și la Lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, între Curtea de Argeș și Pitești, unde are întârzieri față de graficul de execuție, tronsonul de 30 de kilometri fiind la doar 12% după un an de la intrarea în șantier. Același antreprenor lucrează și la Podul Brăila.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Mda….daca esti rau platnic, daca nu faci cum trebuie un proiect, daca, esti deja pe o lista neagra….nu conteaza, iei proiectul! Parca nu asa am avut noi o autostrada in constructie cu uni di USA si s- a terminat prost!?
    Dar suntem in Romania si asta e deajuns!

  2. Astaldi ..firma cu cele mai multe probleme si cele mai multe tepe date..cum se poate?? Romania

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.