Centura Capitalei va fi modernizată şi va deveni arteră urbană. Ce soluţii au drumarii pentru fluidizarea circulaţiei şi conectarea cu Autostrada inelară – A0

Modernizare Centura Capitalei A 1 - DN 1 - A 2

Compania de Drumuri a primit două oferte la licitaţia pentru modernizarea Centurii Bucureşti, semi-inelul Nordic dintre A1 – DN 1 şi A2. Cele două firme sunt din România, Asocierea SPC Elite Consulting SRL – Specialist Smart Group SRL, respectiv Asocierea SC Grafic Tends SRL – SC SVL Proec SRL, iar câştigătorul va fi anunţat în cel mult două luni.

Licitaţia pentru documentaţia tehnică necesară îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie pe centură a fost lansată pe 13 august şi va da soluţiile tehnice pentru ca, în următorii ani, după finalizarea tronsoanelor de pe A0 (Inelul de Autostradă), actuala centură să treacă la Primăria Capitalei şi să devină arteră urbană, a anunţat pe pagina sa de Facebook secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu.

„Au fost depuse 2 oferte pentru proiectarea ultimei etape de modernizare a Centurii de Nord a Capitalei, între A1 – DN 1 şi A2

Prin această nouă fază de modernizare a Centurii se vor accentua:

– elementele de creștere a siguranței traficului

– tendințele de „urbanizare” a Centurii Capitalei, ținând cont de dezvoltarea urbanistică extrem de accentuată în proximitatea ei precum și de faptul că a început construirea Autostrăzii Bucureștiului – A0, care va prelua o parte din traficul de transit. Această nouă etapă de modernizare trebuie să țină cont și de dezvoltarea noilor sisteme de transport în comun, fie că e vorba despre tren metropolitan, tramvai sau trasee cu autobuzul. Se vor studia și propune soluții pentru intersecțiile Centurii de Nord a Capitalei cu drumurile județene în localitățile: Chiajna, Dragomirești Vale, Tunari, Ștefănești și Moara Domnească – Găneasa, precum și cu drumurile naționale DN3, DN1 și DN7. Măsurile vizează fluidizarea traficului pe Centura Bucureștiului, în perspectiva integrării viitoare a acesteia în structura bulevardelor Capitalei și în perspectiva interconectării acesteia cu A0, prin drumurile radiale, dar și facilitarea accesului în zona orbitală a Municipiului București”, a anunţat secretarul de stat.

Sursa foto: Economedia Intersecţia de la Glina

Documentaţia tehnică durează 10 luni de la semnarea contractului şi costă până la 7 milioane lei. Vor fi realizate drumuri colectoare în vederea reducerii numărului de intrări şi ieșiri directe în şi din Centura Bucureștiului, realizarea de pasarele pietonale, trotuare, parcări, stații de autobuz, reamenajarea intersecțiilor cu drumurile clasificate în vederea creșterii capacității de transport pe sectorul de nord, panouri fonoabsorbante și alte lucrări care pot fi implementate în vederea creșterii siguranței auto și pietonale.

Întregul inel al Autostrăzii de centură A0 are şapte loturi şi o lungime de 100 km, iar termenul estimat de finalizare este 2024. Din cele şapte loturi, semi-inelul sudic este complet în execuţie (recent au început lucrările şi pe lotul Aktor), în timp ce pentru tronsoanele de Nord sunt contracte de proiectare şi execuţie semnate doar pe Loturile 2 (DN 1 – DN 2, 20 km) şi 4 (DN 2 – Autostrada Soarelui, 5 km).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *