Centura Comarnic: Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru încă 3 kilometri și un pasaj/ A patra autorizație acoperă lucrări de 50 de milioane lei

Centura Comarnic, lucrări, iulie 2024 Sursa: Captură SkyScraper Ro

Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru încă 3 kilometri și un pasaj de pe Centura Comarnic, aceasta fiind a patra autorizație pentru proiect și acoperă lucrări de 50 de milioane lei.

Durata de execuție a lucrărilor pentru Autorizația cu nr. 4 este de 12 luni.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Constructorul Centurii Comarnic, zonă critică pe DN 1 Valea Prahovei, este Asocierea constructorilor români Frasinul-Arthenis. Profilul este de Drum Național cu o bandă/sens, iar lucrările mai dificile sunt podurile peste Prahova și Magistrala CFR București – Brașov.

Contractul pentru Centura Comarnic a fost semnat în mai 2023 și prevede un termen de 24 luni (3 luni proiectare și 21 execuție), însă CJ Prahova dorea finalizarea înainte de termen. Instituția dădea inițial asigurări că centura va fi inaugurată în decembrie 2024. Ulterior, un mesaj transmis de Iulian Dumitrescu, președintele Consiliului Județean Prahova, arăta că drumul va fi inaugurat abia anul viitor.

Conform contractului, durata de execuție a lucrărilor pentru Centura Comarnic este de 21 de luni, iar lucrările pregătitoare au început în toamna anului trecut, dar fără a avea Autorizația de Construire Completă. Avizul pentru jumătate din proiect a fost emis de-abia la sfârșitul lunii ianuarie 2024, după cum Economedia a explicat aici.

La începutul lunii septembrie, lucrările ajunseseră la un stadiu fizic de numai 40%, astfel că șansele sunt ca drumul să fie inaugurat abia anul viitor, deși anterior Consiliul Județean Prahova insista pentru deschiderea circulației în acest an.

Cele mai noi imagini, filmate de shoppy Infrastructure:

Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, a transferat în 2020 proiectele Centurilor Comarnic și Bușteni. CJ Prahova a reușit deocamdată să înceapă lucrările doar pe varianta Comarnic. Centura Bușteni – Azuga, un contract de peste 500 milioane de lei, a fost atribuită antreprenorului prahovean CONI.

Pentru Centura Bușteni – Azuga cu o lungime de aproape 10 km, constructorul prahovean Coni, care a câștigat licitația, este în etapa de proiectare. Contractul de peste 500 de milioane lei are o durată de proiectare și execuție de 36 de luni, iar finanțarea asigurată prin Programul Transport 2021-2027 (cu 40 % bani europeni).

Centura Bușteni – Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de aproape 150 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni, după cum a explicat Economedia. Traseul propus pentru drumul de descărcare are o lungime totală de 9,434 km și este structurat astfel:

– Tronson I: km 0+000 (intersecţie cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN 1, km 127+600) – km 1+600, lungime 1,60 km (extravilan);

– Tronson II: km 1+630 (ieşire din DN 1, km 128+300 prin dreapta) – km 6+760 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta), lungime 5,13 km (intravilan Buşteni);

– Tronson III: începe la intersecţia cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Buşteni şi Azuga – DN 1, km 133+550 prin dreapta, lungime 0,52 km (extravilan);

– Tronson IV: km 7+250 (ieşire din DN 1, km 134+050 prin dreapta) – km 9+434 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Exceptiomal!
    O lucrare de mutat coada auto de la intrare in Comarnic pe așa zisa centură a Comaricului.
    Nici nu se lucreaza legal, nici nu au ritm de lucru si nu știm, încă, cine de la la CJ Ph a luat șpaga.
    Pas cu pas băieți !
    Vedeți cine a semnat contractul si dacă terminati până in 2030 aceasta șmenuială cu centuri pe Valea Prahovei!
    😵
    Acum ca se vor schimba șmenarii de la CJ Ph rămăne șpaga dată si incasată si lucrarea neterminată!😭

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.