Consiliul Județean Giurgiu a lansat a doua licitație pentru execuția Centurii Giurgiu Vest, șosea rapidă cu o lungime de 12 kilometri. Prima licitație cu un cost estimat de 304 milioane lei a fost anulată în primăvară pentru că cele două oferte au depășit valoarea maximă, iar pentru a doua procedură CJ Giurgiu a suplimentat contractul până la 380 de milioane lei și a transferat proiectul de la finanțarea europeană prin POIM la Programul Transporturi (2021-2027).
Centura Giurgiu Vest este un proiect pe care CJ Giurgiu l-a preluat de la Ministerul Transporturilor/CNAIR, termenul de execuție este de 36 de luni, dar, față de profilul de Drum Expres al șoselei de legătură între DN 5 și Podul Prieteniei (autostrada nemțească – DN 5D), șoseaua din zona de vest a municipiului va avea o singură bandă/sens cu acosmatent și viteză de proiectare de 100 km/h.
Centura Giurgiu Vest va avea două pasaje peste calea ferată: primul peste linia de tren București – Giurgiu, iar al doilea peste Magistrala 902 (102) București – Videle, potrivit caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Pasajul peste linia București – Giurgiu va avea o lungime de 415 metri, iar cel peste linia Videle – Giurgiu 496 metri.
„Varianta de ocolitoare Giurgiu incepe din sensul giratoriu de pe DN5 de la km 56+182 aferent obiectivului „DRUM DE LEGATURA DN5 KM 60+500-SOSEAUA DE CENTURA POD PRIETENIEI KM61+400 (7 KM DRUM NOU)” unde a fost proiectata o intersectie giratorie cu o raza exterioara de 29,00m si o raza interioara de 18,00 m avand o latime a parti carosabile de 5,50 m pentru fiecare banda din cele doua avute si acostament de 1,5 m, sens giratoriu ce face parte din obiectivul. Aceasta intersectie va asigura circulatia intre Bucuresti, Orasul Giurgiu, Punctul Vamal Giurgiu si DN5B”, arată datele din SEAP.
Ofertele pot fi depuse până la data de 4 decembrie, iar prețul ofertei reprezintă 90 % din punctaj (n.r procentul de 90% este neobișnuit de mare față de contractele CNAIR unde variază între 40/60%).