Licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Metropolitane Cluj Napoca rămâne anulată, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor respingând, pe fond contestația constructorului CON-A. Decizia CNSC poate fi atacată cu apel în Instanță, dar în peste 90 % din cazuri, decizia administrativă a CNSC se păstrează și la apel. Pentru primul lot al Centurii, segmentul de 2 kilometri, Primăria Cluj a început lucrările, dar cu Autorizație de Construire doar pentru relocările de utilități.
Primăria Cluj-Napoca a anulat pe 24 aprilie 2024 și a doua licitație pentru Centura Metropolitană, lotul 2, cu o lungime de 24 kilometri și un cost estimat de 3,5 miliarde lei. Este a doua ratare a contractului, singura ofertă depusă, cea a asocierii CON-A Operations, Dimex 2000, Hydrostroy AD, Concelex si Automagistral-Pivden (România, Bulgaria-Ucraina) fiind declarată neconformă.
În contestația depusă de CON-A se remarcă explicațiile privind ,,tastarea eronată” a ofertei financiare și nu o singură dată dintr-o eroare materială, ci de mai multe ori, astfel că, suma totală din ofertă a ajuns la 4,6 miliarde lei, valoarea totală a contractului cu rezerve de implementare fiind de 4 miliarde.
Primăria Cluj-Napoca a lansat pe 14 iulie 2023 a doua licitație pentru proiectarea și execuția centurii Metropolitane, Drum Expres cu o lungime de 24 de kilometri și alți 20 km drumuri de legătură.
Centura Metropolitană Cluj-Napoca este o investiție estimată la 920 de milioane de euro care va fi realizată în 2 etape. Centura Metropolitană, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35” va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură