CFR Călători intră în era digitală, dar doar pe jumătate. Compania lansează aplicaţia mobilă pentru bilete online, însă legitimațiile se pot cumpăra tot cu minim 6 ore înainte

CFR Calatori

Prima aplicaţie mobilă a companiei CFR Călători va fi lansată joi, pe 24 iunie, şi va permite achiziţia de bilete online, selectarea paturilor din vagoanele de dormit şi cuşetă sau adăugarea biletelor pentru animale de companie şi biciclete. Potrivit informațiilor Economedia, biletele se vor putea cumpăra prin aplicație cu minim 6 ore înainte de plecarea trenului, la fel ca în cazul biletelor cumpărate în prezent online pe site, pentru ca „nașii” să poată primi listele tipărite cu cei care au cumpărat biletele online.

Aplicaţia pentru terminalele mobile se numeşte „CFR Călători mersul trenurilor şi bilete on line”, iar în prima fază va fi disponibilă pentru dispozitive cu sistem Android.

„CFR Călători facilitează achiziționarea ușoară și rapidă a biletelor de tren prin lansarea în data de 24 iunie 2021 a aplicației mobile “CFR Călători mersul trenurilor și bilete online”. Aplicația oferă o interfață intuitivă prin care utilizatorii au acces rapid la achiziționarea biletelor standard, dus-întors, dar și selectarea paturilor pentru vagoanele de dormit sau tip cușetă, adăugarea biletelor pentru animale de companie sau de bicicletă”, precizează operatorul feroviar de stat.

CFR Călători mai anunţă că aplicaţia este disponibilă în testare deschisă pentru 30 de zile şi va fi îmbunătăţită în funcţie de recomandările călătorilor.

Printre funcţionalităţile aplicaţiei se numără notificarea călătorului cu o oră înainte de plecarea trenului, schiţa vagonului sau funcţionare în regim offline dacă trenul este într-o zonă fără semnal prin prezentarea biletului în format PDF.

Conform informațiilor Economedia, se va păstra principiul cumpărării biletelor cu minim 6 ore înainte de plecarea trenului, care se aplică în prezent când un călător vrea să-și achiziționeze bilete online.

Cele 6 ore sunt necesare deoarece, în prezent, verificarea și validarea biletelor emise online se face prin liste tipărite cu datele cumpărătorilor, care sunt transmise „nașilor” de către dispecerii OTL în stațiile de îndrumare sau alte stații prestabilite din parcursurile trenurilor.

Abia recent CFR Călători a decis să cumpere „nașilor” imprimante și scanere mobile pe care să le poată folosi în tren pentru tipărirea biletelor. Orange România, liderul local al pieței de telecomunicații, este compania care a câștigat licitația organizată de CFR Călători pentru furnizarea a 4.450 de paarate de scanare și imprimante mobile, precum și servicii aferente (soluție MDM și transmisii de date mobile), scria recent profit.ro. Estimat la 10,13 milioane de lei, fără TVA, pentru o perioadă de 3 ani, contractul a fost atribuit pentru 10,05 milioane de lei, fără TVA.

Primul anunţ despre lansarea aplicaţiei l-a făcut directorul general CFR Călători, Ovidiu Vizante, pe 11 iunie, la deschiderea programului estival „Trenurile Soarelui”. Vizante a mai spus atunci că a propus scumpirea biletelor de tren cu 16 % (n.r. cât să acopere rata inflaţiei), dar decizia finală aparţine Ministerului Transporturilor.

 

Sursa foto: Facebook/CFR Călători

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *