CFR Infrastructură face reparații rapide de tip ,,quick wins” pe Magistrala M 300 Sighișoara-Cluj Napoca, linie construită în 1870 și nereparată de aproape 50 de ani/Contracte de 150 de milioane lei finanțate prin PNRR

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

CFR Infrastructură prin Regionala Cluj a scos la licitație 9 contracte pentru reparații rapide de tip ,,quick wins” pe Magistrala M 300 Sighișoara -Cluj Napoca, pe o lungime de aproape 50 de kilometri între Războieni (județul Alba) și Apahida (jud. Cluj). Traseul de pe M 300 începe la Războieni km. 442 și se termină la km. 489 Apahida. Cele 9 loturi au o valoare totală de 150 de milioane de lei și o durată de 24 de luni. În mai, Regionala CFR Brașov lansase în licitație pentru reparații rapide primele 5 loturi de pe acest traseu, dar a anulat achiziția .

Potrivit Caietului de Sarcini, starea liniei este necorespunzătoare, cu traverse de beton fisurate, șine defecte pe suprafața de rulare și uzură multiplă verticală și laterală în curbă și în aliniament, schimbătoare defecte, piatră spartă insuficientă/prismă incompletă, material metalic mărunt lipsă sau uzat. Linia este construită în 1870 și dublată în 1938. Ultima reparație capitală (RK) a fost în 1977.

Durata lucrărilor este de 24 de luni, potrivit informațiilor din SEAP : ,,Prin achiziționarea acestor lucrări, se stabilește ca obiectiv eliminarea restricțiilor și limitărilor de viteză existente și evitarea introducerii unora noi prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, având ca rezultat aducerea liniei în parametrii necesari asigurării siguranţei circulaţiei. Prin execuţia lucrărilor prevăzute în caietele de sarcini aferente fiecărui lot, se prognozează creşterea volumului de transport, cu tendinţe de dezvoltare socio-economică a zonelor, avȃnd un impact semnificativ. Beneficiile anticipate de către Achizitor / Beneficiar prin achiziţionarea acestor lucrări vizează: • îmbunătățirea siguranței traficului feroviar pe rețeaua de cale ferată; • eliminarea limitărilor şi restricţiilor de viteză existente şi evitarea introducerii unora noi; • eliminarea costurilor datorate restricţiilor şi limitărilor de viteză; • diminuarea efectelor adverse asupra mediului; • deplasarea în condiții de siguranță a persoanelor și bunurilor; • creșterea eficienței activității de operare și întreținere a rețelei de cale ferată din România; • readucerea stării căii ferate în parametrii proiectaţi, fapt care duce la o atractivitate sporită a transportului feroviar. Lucrările de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii includ: lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linii curente și directe, în cadrul cărora se utilizează doar materiale de cale noi, cu afectarea substratului căii în zona schimbătoarelor de cale, în zona trecerilor la nivel și în zona punctelor noroioase, menţionate în evidenţa căilor ferate şi în caietul de sarcini de către Beneficiar. Clauza suspensiva: Procedura de atribuire se desfașoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului/contractelor de execuție lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la aprobarea raportului procedurii. Durata contractului începe de la data semnării de către ambele părţi şi decurge până la data semnării de către ambele părți a Procesului Verbal de Recepție Finală a lucrărilor, reprezentând îndeplinirea tuturor obligațiilor. Durata de execuţie efectivă a lucrărilor este de maxim 24 luni.”

CFR Infrastructură a semnat în aprilie 2022 contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic necesare modernizării liniei Coșlariu – Cluj-Napoca, practic legătura Clujului cu Magistrala Brașov – Sighișoara – Curtici care face parte din coridorul IV pan european. Contractul a fost semnat cu Asocierea TPF Inginerie – ISPCF – Baicons pentru 42 de milioane lei, durata contractului pentru documentația tehnică fiind de 23 de luni. Linia de tren Coșlariu (Alba) – Cluj-Napoca are o lungime de 99 kilometri, iar proiectul tehnic pentru viitoarele lucrări de modernizare se face pentru o viteză maximă de 160 km/h la trenurile de călători, respectiv 120 km/h pentru cele de marfă, transmite CFR Infrastructură.

Ministerul Transporturilor ia în calcul să solicite Comisiei Europene majorarea sumelor pentru reparații rapide prin PNRR în contul celor 300 de milioane de euro, bani alocați pentru M 4 Gara de Nord-Filaret ( detalii aici).

Sursa foto: CFR Infrastructură

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *