CFR Marfă vinde și hotelul Express din centrul stațiunii Predeal/Anul trecut, CFR Marfă a vândut și cele două nave ferryboat, Eforie și Mangalia

Hotel Express CFR Marfă

Compania CFR Marfă a scos la vânzare și Hotelul Expressdin zona centrală a stațiunii Predeal în județul Brașov. Vânzarea se face în cadrul programului de valorificare a activelor neutilizate în activitatea de transport feroviar de mărfuri, conform deciziei Comisiei Europene pentru a returna ajutorul de stat acordat ilegal în 2013, potrivit unui comunicat de presă. Anul trecut, operatorul se stat a scos la vânzare și cele două nave ferry-boat Eforie și Mangalia și a obținut 26 milioane lei.

,,Hotelul, integrat în circuitul turistic in 2014 și clasificat la 3 stele, este compus din 23 de camere duble, 4 apartamente și 2 camere triple, cu un restaurant ce poate găzdui până la 60 de persoane, o bucătărie complet echipată, o sală de conferințe cu o capacitate de 60 de locuri, o sală de fitness și spații administrative. Cu o structură arhitecturală de aproximativ 2500 mp de tip demisol+parter+2 etaje+mansardă, hotelul poate fi o destinatie potrivita pentru vacante individuale, tabere sau intalniri de afaceri. Sala de conferinte poate sustine organizarea de workshop-uri, congrese, training-uri, sedinte, prezentari sau lansari de produse iar pentru cei activi hotelul poate fi un punct de plecare pentru o varietate de activitati in aer liber: drumetii pe munte, ski sau snowboarding in sezonul rece sau excursii de descoperire a zonei. Deoarece CFR Marfă se afla in situatia de a restitui un ajutor de stat considerat ilegal de către Comisia Europeană, societatea desfășoară un proces amplu de valorificare a activelor neutilizate în activitatea de transport feroviar de mărfuri. Astfel, în conformitate cu articolul 248 din Codul de Procedură Fiscală, CFR Marfă a decis să valorifice toate activele care nu au o utilitate directă în activitatea de exploatare, inclusiv spațiul hotelier detinut in stațiunea Predeal.” – Comunicat CFR Marfă. 

Prețul de vânzare este de 15 milioane lei, a precizat pentru Club Feroviar directorul general CFR Marfă, Daniel Apostolache.

Situația CFR Marfă 

,,Statul român are obligația de a recupera, cu celeritate, ajutorul de stat declarat ilegal prin Decizia Comisiei Europene C(2020) 1115 final din 24.02.2020, acordat Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă “C.F.R. Marfă” SA (denumit în continuare CFR Marfă). Nerecuperarea urgentă a ajutorului de stat (2,6 miliarde lei + dobânzi) poate conduce la costuri accesorii a căror valoare poate mări considerabil suma declarată ca ajutor de stat. Ținând cont de situația în care se regăsește CFR Marfă, față de care obiectivul principal al statului român este rambursarea ajutorului de stat ilegal și punerea în aplicare a Deciziei, se creează nevoia înființării unei noi companii viabile de interes strategic, pentru deservirea nevoilor de apărare a țării.

,,Carpatica Feroviar”, noua companie de stat pentru transportul feroviar de marfă ar putea să devină operațională din 2025 cu o perioadă de aprox. 6 luni de la desființarea CFR Marfă și operaționalizarea completă a noului transportator, potrivit estimărilor Ministerului Transporturilor. După mai multe încercări, Guvernul va aproba o Hotărâre de Guvern pentru înființarea ,,noului CFR Marfă” despre care Economedia a scris aici. În 2020, Comisia Europeană a decis că, Guvernul Ponta a acordat un ajutor de stat ilegal de aproape 3 miliarde lei  decizia oficială) și a cerut CFR marfă să returneze ajutorul de stat ajuns la 4,2 miliarde de lei cu tot cu penalizări. Pentru a fi adoptat în Guvern, actul normativ are nevoie de aviz CSAT și de la Consiliul Concurenței.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *