CNAIR a anulat ilegal licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova – Lugoj, a decis CNSC/ Ce se întâmplă cu cea mai mare licitație pentru un contract de proiectare

Drum Rapid Craiova - Lugoj Sursa foto: Cătălin Drulă

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis, parțial, contestația proiectantului Egis la decizia CNAIR prin care s-a anulat licitația pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic ale drumului de mare viteză Craiova – Lugoj, a transmis fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă care susține că noua licitație se va anula automat pentru că prima procedură va fi reluată.

Practic, CNSC a infirmat decizia CNAIR prin care autoritatea contractantă a decis să anuleze prima licitație pentru proiectarea la cheie a drumului de mare viteză Craiova – Lugoj. Totuși, CNSC a respins contestația Egis prin care CNAIR este obligată să reia procedura de atribuire, pentru că la Curtea de Apel București sunt două dosare pe rol și se așteaptă pronunțarea.

Compania de Drumuri a anulat, în martie, licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova – Lugoj (250 km), cel mai mare contract pentru un studiu de fezabilitate de până acum, invocând suprapunerea traseului pe un tronson de 30 de kilometri cu viitorul drum expres Craiova – Târgu Jiu, proiect contractat anul trecut.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Ulterior, CNAIR a reluat licitația, dar pe patru segmente pentru a reduce termenele. Proiectarea celor patru tronsoane ale drumului de mare viteză Filiași – Lugoj va avea o durată cuprinsă între 18 și 26 de luni.

Fostul ministru Cătălin Drulă spune că anularea licitației nu face decât să întârzie și mai mult proiectul pentru a lega Oltenia de Banat printr-un drum rapid.

„CNSC a decis: ministrul anti-infrastructură Grindeanu a anulat ilegal licitația pentru SF-ul autostrăzii Craiova-Lugoj. Este incredibil cum poate acest om să încurce proiectele mari de infrastructură. Reamintesc că anul trecut, am făcut pentru prima dată în istoria de după ‘89, pași concreți pentru realizarea legăturii rutiere Craiova – Turnu Severin – Herculane – Caransebeș – Lugoj. Am lansat licitația pentru proiectarea acestei autostrăzi (un studiu de fezabilitate cu nivel mare de detaliu). Acum 3 luni, când eram aproape de semnarea contractului (mai era de rezolvat doar un ultim termen între participanți la Curtea de Apel), ministrul anti-infrastructură Grindeanu a decis să anuleze ilegal licitația.

Pretextul: o relansează cu termen de realizare chipurile mai scurt cu câteva luni. O prostie colosală, în condițiile în care derularea unei noi licitații ia până la un an. Acum, noua licitație se va anula automat, pentru că cea veche se repune pe făgaș. Dar mai rău este că prin această manevră ilegală, până acum nu s-au obținut decât 3 luni de amânare. Răul făcut s-ar putea opri aici dacă Grindeanu nu decide să prelungească blocajul prin atacarea deciziei CNSC. Când nu știi să construiești, dărâmi ce-au făcut alții”, a transmis Drulă.

„Pentru realizarea studiului de fezabilitate, predecesorii mei s-au gândit să dea o perioadă de 4 ani zile, nu puteam să intervin pe parcurs, apoi a fost contestată, iar CNSC-ul a spus că trebuie să fie reevaluată. Toate aceste decizii ale predecesorilor mei arătau că nu vor să facă acest proiect. Atunci i-am rugat pe cei de la CNAIR să lotizeze tot acest tronson. Pentru că putem vorbi și de relief, una e tipul de relief de la Craiova la Severin, alta e de la Severin la Slatina-Timiș, când se iese din zona de munte. Este decizia corectă. Probabil la începutul săptămânii viitoare, lotizat tronsonul va reintra în licitație. Nu de la Craiova la Lugoj ci de la Filiași la Lugoj pentru că tronsonul Craiova – Filiași se suprapunea cu traseul Drumului Expres Craiova -Târgu Jiu. Durata pentru realizarea acestor studii de fezabilitate este de sub doi ani, 20 de luni, ceea ce înseamnă o scurtare evidentă și va duce la o implementare mai rapidă”, a spus ministrul Grindeanu în urmă cu o lună, menționând eronat durata de realizare a SF-ului.

Licitația pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru Drum de Mare viteză Craiova – Lugoj – cel mai mare contract pentru un studiu de fezabilitate – a fost lansată în 2021 cu o durată totală de 43 de luni (din care 3 ani pentru SF). Compania Egis a câștigat contractul, dar Explan a făcut contestație și CNSC a dispus CNAIR reevaluarea ofertelor. Pe 22 martie a fost anulată cu mențiunea: „22.03.2022, abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.