CNAIR a plătit pentru deszăpezirea din iarna trecută peste 400 de milioane de lei, din care 232 de milioane lei prin contractele cu firmele specializate/Drumarii completează amestecul antiderapant şi cu nisip pentru că sarea în exces duce la ,,degradarea extinsă” a şoselelor

Depozit sare CNAIR

Deszăpezirea reţelei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale în sezonul sezonul rece 2020-2021 a avut un cost total de peste 400 de milioane lei din care 232 de milioane lei reprezintă plata contractelor cu operatorii specializaţi, a transmis Compania de Drumuri la solicitarea Economedia. Pentru această iarnă, CNAIR anunţă că dispune de 824 de utilaje proprii, alte 2600 închiriate de la operatorii privaţi şi încă 700 de utilaje care pot fi închiriate la cerere. CNAIR administrează o reţea de 906 kilometri de autostradă şi 17.913 kilometri de Drumuri Naţionale.

,,Costul total pentru activitatea de iarnă 2020-2021 a fost de 403,90 mil. lei cu TVA din care contractele de deszăpezire totalizează 232,90 mil. lei cu TVA.

Estimarea este următoarea:

– utilaje proprii conform planului de iarnă aprobat – 824 buc;

– utilaje închiriate conform planului de iarnă aprobat – 2.632 buc;

– utilaje închiriate la cerere conform planului de iarnă aprobat – 699 buc.” a transmis CNAIR.

Pentru sezonul rece 2020- 2021 CNAIR a folosit peste 300 000 de tone de sare la deszăpezire iar pentru această iarnă se estimează o cantitate necesară în depozite de 407 000 tone din care 150 000 tone sunt deja asigurate prin contractul cu SALROM SA, valabil până pe 28 februarie 2022. Normativul AND 525/2013 prevede că la deszăpezire drumarii vor folosi sare, dar Ministerul Transporturilor a propus ca amestecul antiderapant să fie completat şi cu nisip pentru a evita degradarea accentuată a şoselelor, dacă se dă cu sare în exces : ,, Încă din 2013, din diferite cauze (constrângeri bugetare, neachiziționarea instalațiilor de preparare a materialelor degivrante, consum excesiv de sare în iarna 2017-2018 care a dus la degradarea extinsă sub formă de gropi pe întreaga rețea de drumuri naționale/autostrăzi, cu consecințe directe asupra fondurilor pentru activitatea de întreținere) și până în prezent, în fiecare iarnă s-au emis Ordine privind completarea reglementarii tehnice …care precizau că “se poate acționa, ca variantă alternativă, cu nisip în completare la cantitatea de sare necesară pentru prevenirea și combaterea înzăpezirii drumurilor naționale/autostrăzilor și pentru protejarea rețelei de la acțiunea de distrugere a acestora” –proiect de Ordin al Ministrului Transporturilor.

În această dimineaţă, pe DN 15 în zona localităţii Sânpaul din judeţul Mureş, 21 de maşini au fost implicate într-un accident în lanţ produs pe fondul unui carosabil acoperit cu polei şi pe ceaţă cu vizibilitate redusă. CNAIR a transmis că pe acest sector au acţionat cu materiale antiderapante 3 utilaje care au răspândit 12 tone de sare.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *