CNAIR a primit finanțare europeană prin PNRR pentru pasajele supraterane de la Chiajna, pe Centura București și Strejnic, pe DN 1 Centura Ploiești. Alte două pasaje vor fi proiectate la Slobozia și la Malnaș

DN 1 Centura Ploiești Strejnic

CNAIR a primit finanțare prin PNRR pentru patru pasaje supraterane care vor fi construite la Chiajna, pe centura București (sectorul de nord), la Strejnic, pe DN 1 Centura Ploiești (vest), la Slobozia în Ialomița și la Malnaș, pe DN 12 Sfântu Gheorghe-Băile Tușnad (jud. Covasna).

Pentru fiecare dintre cele patru pasaje ofertele la contractele pentru studiile de fezabilitate au venit de la firmele de proiectare Asocierea Infranova Soluții Tehnice În Construcții SRL – Irimat Cons SRL (România) respectiv  TQM Management SRL (România). Finanțarea prin PNRR pentru proiectarea preliminară și apoi execuție va fi asigurată prin PNRR, componenta transport sustenabil și siguranță rutieră.

Lot 1: Intersecție denivelată Centura București cu localitățile Dragomirești și Chiajna;

Pe centura București (DNCB), lotul ,,modernizat” între A 1 București-Pitești și DN 7 Chitila, intersecția de la Chiajna -Dragomirești este asigurată cu un sens giratoriu, sistematizare depășită de valorile foarte ridicate de circulație (peste 20 000 autovehicule/zi). În plus, CNAIR nu a reușit să relanseze licitația pentru finalizarea lucrărilor (contractul vechi cu Delta ACM) și, totodată întârzie semnarea contractului pentru primul lot al Autostrăzii A 0 Nord care va prelua traficul de pe Centura actuală.

Lot 2: Pasaj rutier denivelat la intersecția DN1, km. 61+900 cu DJ129;

Tot cu sens giratoriu este amenajată și intersecția de la Strejnic de pe DN 1 Centura Ploiești vest. Și pe acest tronson, giratoriul este depășit din cauza aglomerației.

Lot 3: Pasaj rutier denivelat la intersecția DN2A, km. 62+700 cu DN2C, km. 81+150 (Slobozia);

Pasajul va fi construit în zona de vest a municipiului, intersecția DN 2 A Urziceni-Slobozia-Constanța cu DN 2 C Buzău-Slobozia fiind amenajată tot cu girație.

Lot 4: Pasaj rutier denivelat la intersecția DN12, km. 26+650 cu trecere la nivel cu calea ferată M400 – Malnaș.

,,COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme si/sau investitii pentru Planul National de Redresare si Rezilienta, au convenit în data de 04.08.2023, încheierea Contractului de Finanțare nr. 35 pentru proiectul “Elaborare Studiu de fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru 4 pasaje rutiere denivelate pe reteaua de drumuri nationale” în vederea acordării finanțarii prin Planul National de Redresare si Rezilienta,Componenta  4. Transport sustenabil; Reforma R1 – Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră / Investitia I3 – Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră.

Obiectivul general al proiectului are ca obiect cresterea mobilitatii pe rețeaua de infrastructură rutieră TEN-T, asigurand cresterea gradului de siguranta rutiera in aria de incidenta a localitatilor Chiajna,Dragomiresti,Barcanesti,Baicoi,Slobozia,Malnas(Covasna), prin scaderea numarului de accidente rutiere si fluidizarea traficului.

Obiectivul specific consta in:

  • Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investitii: Intersectie denivelata Centura Bucuresti cu localitatile Dragomiresti si Chiajna;
  • Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investitii:  Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 1 km 61+900 cu DJ 129;
  • Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investitii:  Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 2A km 62+700 cu DN 2C km 81+150 (Slobozia);
  • Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investitii:  Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 12 km 26+650 cu trecerea la nivel cu calea ferata M 400 – Malnas .” a transmis CNAIR. Valoarea totală a contractelor este de 4 milioane de lei, iar prin PNRR finanțarea este de 1,2 milioane lei.

Durata de realizare a Studiilor de Fezabilitate este 4 luni, iar alte două luni sunt pentru autorizarea lucrărilor (PAC).

Comentarii

  1. Mari inginerii facute cu FE.
    Ca sa mai manânce gura unor Președinti de C. J.
    Daca mergi cu auto de la Ploiesti la Comarnic ar trebui 3 sau 4 giratorii pe DN 1.
    La Filipesti, la Baicoi si Comarnic ar trebui de urgentă.
    Simplu.
    Dar de ce sa nu fie complicat?
    Cu ingerinta politica a Preș. de CJ. cu indiferenta si incapacitatea lor cand e asa de simplu sa faci 3 ronduri giratorii pentru siguranta circulatiei.
    Trebuie sa fie complicat ca sa vina Grindi cu elicopterul sa ne spuna cum a gasit el lucrurile?😲

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *