CNAIR a suspendat miercuri, 10 aprilie licitația pentru construirea primului lot al Drumului Expres Oradea-Arad, conform notificării din SEAP. Decizia de suspendare a procedurii de achiziție cu o zi înainte de termenul pentru depunerea ofertelor s-a luat după contestația Strabag (depusă marți) despre care Economedia a scris aici. Fiind o contestație la solicitările de clarificare, CNSC ar trebui să dea o decizie în termen de cel mult o lună. Pentru lotul 3 de la Arad (47 km.) joi, 11 aprilie este termen -limită pentru depunerea ofertelor și nu este exclus să existe o situație asemănătoare lotului 1. Pentru Lotul 2 (40 km.) licitația a fost lansată în 22 martie, iar termenul pentru depunerea ofertelor este 9 mai.
Licitația pentru execuția lotului 1, DEx 11 Oradea-Arad, suspendată ăn SEAP :
Drumul Expres Oradea – Arad are trei loturi, iar durata de realizare este de 24 de luni. Chiar dacă vor fi la câmpie, lotul 3 de 47 de kilometir va fi cel mai lung din România:
– Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură dintre DN 79 și Salonta (5,3 km).
– Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km)
– Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).
Pe lotul 1 Oradea – Salonta sunt proiectate 32 de poduri și pasaje cel mai lung fiind pasajul de la km. 4 peste linia de tren Timișoara – Oradea, pasaj cu o lungime de 727 metri. Un alt pasaj cu o lungime semnificativă, 449 metri este la km. 0, Pasajul Meșteșugarilor.