CNAIR ar putea redeschide temporar circulația pe Transfăgărășan și Transalpina, dacă vremea va permite. Ministerul Transporturilor modifică Regulamentul pentru cele mai frumoase drumuri din România

turism romania transfagarasa foto pixabay

Ministerul Transporturilor modifică Regulamentul de Funcționare al Drumului Național 7 C – Transfăgărășan respectiv DN 67 C -Transalpina pentru a permite redeschiderea temporară a tronsoanelor de altitudine care se închid toamna și se redeschid la începutul verii.  Actualul Regulament, actualizat în 2021 prevede închiderea completă a sectoarelor Piscu Negru-Bâlea Lac-Bâlea Cascadă (Transfăgărășan) și Rânca -Obârșia Lotrului (Transalpina) între 20 octombrie și 30 iunie, în funcție de condițiile meteo, dar nu permite și o redeschidere temporară a tronsoanelor închise dacă după închiderea circulației vremea se îmbunătățește semnificativ, potrivit unui Proiect de Ordin comun al Ministrului Transporturilor și Internelor pe care l-a consultat Economedia. În 2023, circulația pe tronsoanele de altitudine de pe Transfăgărășan și Transalpina a fost redeschisă la jumătatea lunii iunie și închisă din 6 noiembrie (detalii aici). Eventuala redeschidere temporară este propusă de o comisie tehnică care se întrunește la nivelul Direcțiilor Regionale de Drumuri (DRDP București și Brașov pentru Transfăgărășan respectiv DRDP Craiova pentru Transalpina) și este aprobată de directorul general CNAIR :

,,Raportat la analiza pericolelor prevăzute din prezentul Normativ, cât și raportat la condițiile meteorologice, circulația rutieră se poate închide în perioada 20 octombrie – 30 iunie, astfel:

  1. a) DN 7C – pe sectorul de drum cuprins între km 104+000 (Piscu Negru) şi km 130+800 (Cabana Bâlea Cascada);
  2. b) DN 67C – pe sectorul de drum cuprins între km 34+800 (Rânca) și km 79+200 (Curpăt).

(2) Începând cu data de 20 octombrie și până la data închiderii, șeful de district și reprezentanți din cadrul SDN cu atribuții în raport cu sectoarele de drum menționate la alin. (1), efectuează revizii suplimentare zilnice, în funcție de condițiile meteorologice, pentru a identifica dacă sunt incidente pericolele menționate la alin. (1), care ar afecta desfășurarea circulației rutiere în condiții de siguranță.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

(3) Șeful de district și reprezentanți din cadrul SDN, în urma reviziilor zilnice, întocmesc rapoarte de revizii care cuprind, după caz, concluzii de menținere a circulației deschise/închise, pe care le vor transmite către D.R.D.P. competentă, care va proceda la convocarea Comisiei prevăzute la art. 29 din prezentul Normativ, atunci când se propune închiderea circulației.

(4) Ulterior închiderii circulației și până la data de 30 iunie, în situații excepționale justificate de creșteri ale valorilor de temperatură și în urma unei analize temeinice a pericolelor menționate la alin. (1), efectuată de Comisia prevăzută la art. 29 din prezentul Normativ, aceasta poate propune printr-un Raport redeschiderea sau redeschiderea temporară a sectoarelor de drum, care se supune aprobării conducerii centrale C.N.A.I.R.-S.A.” –Proiect de ordin comun al Ministrului Transporturilor și Internelor pentru modificarea Regulamentului de Funcționare al DN 7 C Transfăgărășan și DN 67 C Transalpina. Pe lângă importanța turistică, cele două rute, Transfăgărășan și Transalpina asigură trecerea Carpaților între Muntenia/Oltenia și Transilvania pentru traficul ușor, până la 7,5 tone și sunt variante utile la aglomerația de pe DN 7 Valea Oltului și ruta mai lungă pe DN 66 Defileul Jiului.

Propunerile pentru a ,,flexibiliza” Regulamentul de Funcționare urmăresc ca, cele mai spectaculoase drumuri din România să rămână deschise cât mai mult timp posibil și în condiții de siguranță pentru șoferi : ,,Posibila majorare a perioadei în care aceste sectoare de drum montan pot fi deschise circulației rutiere poate duce la  dezvoltarea economică a respectivelor zone montane, acest lucru conducând la favorizarea turismului montan pentru o perioadă mai lungă.” De asemenea, pentru Transfăgărășan CNAIR a desemnat în octombrie firma de proiectare Rutier XXI pentru studiul de fezabilitate care va sta la baza modernizării DN 7 C, una dintre cele mai frumoase șosele din lume după cum Economedia a transmis aici.

Potrivit Codului Rutier, șoferii care nu respectă restricțiile de circulație de pe Transfăgărășan și Transalpina pe tronsoanele închise riscă reținerea permisului pentru 60 de zile.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: