Este ultimul sfârșit de săptămână din acest an cu circulație deschisă pe Transfăgărășan (DN 7 C) și Transalpina (DN 67 C). De luni, 6 noiembrie circulația va fi închisă pe sectoarele de altitudine Piscu Negru-Bâlea Cascadă de pe Transfăgărășan respectiv Rânca-Obârșia Lotrului de pe Transalpina, potrivit unui comunicat de presă al CNAIR. Închiderea circulației pe cele mai înalte șosele din România se face pentru siguranța șoferilor având în vedere scăderea temperaturilor, ceața deasă sau rafalele de vânt :
,,Circulația pe Transfăgărășan și Transalpina se închide de luni, 06.11.2023, ora 08:00 ! Având în vedere scăderea temperaturilor la altitudine, a intensificării bruște a vântului, a posibilității apariției ceții dense în orice moment al zilei și pentru siguranța participanților la trafic s-a luat decizia ca începând ca de luni, 06.11.2022, ora 08:00, circulația rutieră să fie interzisă pentru toate categoriile de autovehicule pe următoarele sectoare de drum:
–DN7C (Transfăgărășan) între Piscu Negru și Cabana Bâlea Cascadă (km. 104+000 – km. 130+800);
–DN67C (Transalpina) între Rânca și Obârșia Lotrului (km. 34+800 – km. 59+800).
Sectoarele de altitudine de pe Transalpina și Transfăgărășan se vor redeschide în funcție de condițiile meteo și de grosimea stratului de zăpadă la începutul verii 2024. De exemplu, în această vară Transfăgărășanul a fost redeschis pe 21 iunie 2023.
Firma de inginerie și consultanță tehnică Rutier Conex XXI a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru studiul de fezabilitate care va da soluțiile tehnice pentru modernizarea Transfăgărășanului, a anunțat luna trecută, directorul general CNAIR, Cristian Pistol. Studiul de Fezabilitate se va face pentru tronsonul de altitudine Piscu Negru-Bâlea Lac-Bâlea Cascadă, iar CNAIR încearcă să mențină DN 7 C deschis aproape tot anul atât ca rută turistică, dar și pentru variantă de circulație Pitești-Sibiu, în condițiile blocajelor aproape zilnice de pe DN 7 Valea Oltului.
Transfăgărășanul ajunge la 2.040 de metri altitudine maximă în zona Bâlea Lac și este a doua cea mai înaltă șosea din țară (Transalpina atinge 2145 metri în Pasul Urdele). Documentația tehnică va propune soluțiile tehnice pentru modernizare, printre acestea execuția de polate (copertine de protecție) fiind cea mai importantă.