CNAIR a amânat cu o lună, până pe 30 septembrie, desemnarea câștigătorului pe „lotul Meseș” de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă din România

Autostrada Transilvania A3 Tunelul Meseș

UPDATE CNAIR a amânat desemnarea constructorului pe „lotul Meseș” cu o lună, până pe 30 septembrie.


Știrea inițială

Compania de Drumuri are vineri, 30 august, termen pentru desemnarea câștigătorului pe lotul Meseș, de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă din România, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA. Variantele CNAIR sunt fie desemnare, fie prelungire, ținând cont că deja au fost 3 amânări pe acest lot, iar evaluarea durează deja de mai bine de un an. Momentan nu se pune problema de anulare a licitației.

Economedia a scris săptămâna aceasta că ultimii rămași în cursa pentru acest lot sunt constructorul băcăuan UMBMakyol (Turcia) și WeBuild (Italia). UMB, Makyol și WeBuild sunt primii trei constructori din România raportat la kilometrii de autostradă/drum expres contractați.

UMB este cel mai mare constructor din România după numărul kilometrilor de autostradă contractați. Compania lucrează aproape integral pe Autostrada Moldovei A7, pe un lot din Autostrada Unirii A8 (Lotul 3 Leghin – Târgu Neamț), pe Autostrada Transilvania (loturile Mihăești – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului), pe Autostrada Lugoj – Deva (lotul Margina – Holdea), pe Autostrada București Nord A0 (Lotul 4), pe Drum Expres Craiova – Pitești, pe Drumul Expres Brăila – Galați, dar și pe variante ocolitoare și alte lucrări.

Makyol este al doilea constructor din România. Compania lucrează pe toate cele 4 loturi ale secțiunii A13 Sibiu – Făgăraș, iar în asociere cu Nurol pe lotul 3 Spătaru – Buzău al A7 Autostrada Moldovei. Pe lângă lucrările de infrastructură rutieră, Makyol lucrează în asociere cu Alsim Alarko pentru prima secțiune a Metroului M6 Gara de Nord – Otopeni.

WeBuild lucrează pe Autostrada Sibiu – Pitești (Lotul 3 Cornetu – Tigveni și Lotul 5 Pitești – Curtea de Argeș), pe mai multe contracte feroviare (Magistrala CFR 300 Cluj Oradea lotul 3, Lotul 3 și Lotul al Magistralei CFR Caransebeș – Timișoara – Arad) și a lucrat și la podul de la Brăila.

Lotul Meseș de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului și Nușfalău de pe Autostrada Transilvania este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție. Contractul pentru secțiunea care include și tunelul Meseș de 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de 3 kilometri la Meseș a fost lansată în urmă cu mai bine de un an, pe 10 februarie 2023, iar la finalul lui august 2023 au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a depus singura ofertă pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB). Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz) a început lucrările pregătitoare la Boița pe lotul 2 Boița – Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești.

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.

Asociația Pro Infrastructură a reclamat miercuri faptul că de un an are loc evaluarea ofertelor pentru „lotul Meseș” . Cel mai recent termen pentru desemnarea constructorului a fost fixat pe data de 30 august 2024.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Daca nu pot sa decide intre cele 3 firme sa faca o asociere fortata Umb & Makyol & Webuild. Poate cei trei impreuna ar putea sa termine la termen. Fiecare firma ar castiga bani, autostrada va fi terminata 100% daca aceste firme ar lucra impreuna.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.