CNAIR caută un nou constructor pentru tronsonul de pe Centura Capitalei cu cele mai ridicate valori de circulație. Ministrul Răzvan Cuc a „inaugurat” acest tronson în 2017 şi apoi a reziliat contractul în 2019

centura bucuresti, inundatie, glina, TIR Sursa foto: Economedia

Compania de Drumuri face o nouă încercare pentru a finaliza lucrările de modernizare pe tronsonul A1 – Chitila de pe Centura Bucureşti Nord. Fostul ministru Răzvan Cuc a „inaugurat” acest tronson în 2017 şi apoi a reziliat contractul în 2019.

CNAIR a lansat o nouă licitaţie pentru finalizarea lucrărilor pe acest segment cu o lungime de 9 kilometri cuprins între Autostrada A1 Bucureşti – Piteşti şi intersecţia de la Chitila, unde lucrările au fost reziliate în 2019 la un stadiu fizic de 86% pentru că antreprenorul (n.r. Delta ACM) nu mai lucra de luni bune, iar asfaltul începuse să se degradeze.

Tronsonul dintre A1 şi DN 7 de pe Centura Bucureşti Nord are cele mai ridicate valori de circulaţie de pe toată centura şi a avut parte de o „inaugurare” sau dare în trafic la patru benzi, dar fără strat de uzură şi fără recepţie finală, în 2017, atunci când ministru al Transporturilor era Răzvan Cuc. Acelaşi ministru a reziliat contractul în 2019 pe motiv că antreprenorul a abandonat şantierul.

„Decizia a fost luată după ce reprezentanții CNAIR au constatat că Asocierea S.C. DELTA A.C.M. 93 S.R.L. & AZVIRT LLC & S.C. MAXIDESIGN S.R.L a abandonat practic șantierul deschis încă din mai 2013. După mai multe întârzieri imputabile Antreprenorului, progresul fizic în șantier a ajuns la 86,5 % în luna noiembrie a anului trecut, însă de atunci acesta nu a mai derulat nici o activitate. În plus, s-a observant că lucrările efectuate în anii anteriori au început să se degradeze”, explica CNAIR, în iunie 2019, la momentul rezilierii.

De atunci şi până în prezent, adică aproape doi ani, Compania de Drumuri a făcut o expertiză tehnică şi a pregătit caietul de sarcini pentru licitaţia de 42 milioane de lei, cu o perioadă de execuţie de 12 luni şi 5 ani garanţie. (n.r. perioada mare de execuţie – 12 luni se explică prin lucrările sub trafic şi la bretelele Podului Chitila)

Din cei 72 de kilometri ai Centurii Bucureşti doar 20 sunt modernizaţi şi recepţionaţi

Centura Capitalei este o oglindă a infrastructurii din România, neputinţa din transporturi fiind dovedită nu doar de cozile uriaşe, ci şi cu datele oficiale: din cei 72 de kilometri ai Centurii, doar 20 sunt modernizaţi şi recepţionaţi la 4 benzi, ultima recepţie oficială fiind în 2010 atunci când premierul Emil Boc inaugura segmentul Chitila – Otopeni.

Tot pe Centura Bucureşti Nord, în mai 2020 au început lucrările pentru lărgirea segmentului DN 2 – A2 de 11 kilometri, stadiul fizic de execuţie fiind de sub 10 %, iar termenul contractual de finalizare – octombrie 2021, evident, nu poate fi respectat.

Pe Centura Bucureşti Sud se lucrează susţinut la Pasajele Domneşti, Berceni şi Popeşti – Leordeni (Olteniţa).

Sursa foto: Economedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *