CNAIR ratează și a doua licitație pentru lărgirea autostrăzilor care pornesc din București/Licitația pentru studiul de fezabilitate a fost anulată

Lărgire Autostrăzi

CNAIR ar fi anulat pe 3 ianuarie 2024 și a doua licitație pentru lărgirea autostrăzilor care pornesc din București (studiu de fezabilitate), arată consultantul Proiect Construct Regiunea Transilvania care a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) împotriva deciziei CNAIR. Deocamdată, în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice, licitația nu figurează ca ,,Anulată”.

CNAIR a primit patru oferte pentru realizarea studiului de fezabilitate care va permite lărgirea la 3 benzi/sens a autostrăzilor care pornesc din București: A1 București – Pitești (lărgire pe tot traseul), A3 București – Ploiești (până la nodul Dumbrava, intersecție cu A7) și Autostrada Soarelui București – Constanța până la Fundulea (km 36). Lărgirea la 3 benzi/sens este obligatorie pe A1 București – Pitești unde capacitatea de preluare este cu mult depășită, iar pe tronsonul Ciorogârla – București se produc zilnic tamponări și accidente (și favorizate de  lipsa descărcării în A0 – Autostrada Bucureștiului). Este al doilea contract scos la licitație după ce prima procedură a fost anulată. Contractul are o durată de 18 luni și un cost de 29 de milioane lei.

În documentele pe care le-a consultat Economedia, proiectantul solicită CNSC să dispună CNAIR reevaluarea ofertei care a fost declarată neconformă și inacceptabilă și ,,anularea deciziei autorității contractante prin care s-a dispus anularea procedurii de atribuire“.

„Miercuri, 27.09.2023, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului “Elaborare Studiu de Fezabilitate Lărgire la 3 benzi pe sens a autostrăzii A1, București – Pitești, Elaborare Studiu de Fezabilitate Lărgire la 3 benzi pe sens a autostrăzii A2, București – Fundulea, Revizuire Studiu de Fezabilitate Lărgire la 3 benzi pe sens a autostrăzii A3, Moara Vlăsiei – Dumbrava”. Până la termenul limită au depus oferte urmatorii operatori economici:

1.         INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL

2.         Asocierea PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL (lider) – PROSPECT DRILL SRL – CREATIVE ROAD DESIGN SRL

3.         Asocierea EUROCERAD INTERNATIONAL SRL (lider) – SPECIALIST CONSULTING SRL

4.         TOTAL BUSINESS LAND

Contractul prevede realizarea următoarelor tipuri de servicii:

– Expertiza Tehnică pentru fiecare dintre sectoarele de autostradă A1 București – Pitești; A2 București – Fundulea și respectiv A3 Moara Vlăsiei – Dumbrava;

– Studiul de Fezabilitate (SF) pentru fiecare dintre sectoarele de autostradă A1 București -Pitești și A2 București – Fundulea;

– Revizuirea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru sectorul de autostradă A3, Moara Vlăsiei – Dumbrava. Durata Contractului este de 18 luni, din care 17 luni pentru realizarea celor 3 Studii de Fezabilitate”.

„Scopul principal al obiectivului este reprezentat de creșterea etapizată a capacității de transport A autostrăzilor A1 (sectorul București – Pitești) A2 (București – Fundulea) și A3 (Moara Vlăsiei – Dumbrava), respectiv transformarea în sectoare de autostradă cu trei benzi pe sens. Documentația tehnică va trata identificarea de soluții etapizate pentru creșterea capacității de transport astfel încât traficul pe A1, A2 și A3 să se desfășoare în condiții de siguranță și confort, corespunzător cerințelor traficului actual și de perspectivă pe o durată de 30 de ani prin realizarea unor soluții tehnice moderne”, arată CNAIR.

Autostrada A1 București – Pitești este una dintre cele mai aglomerate rute din țară, pe tronsonul Ciorogârla – Militari (Iuliu Maniu/intrare pe Centură) cozile fiind pe mai mulți kilometri. Pentru A3 Moara Vlăsiei – nod Dumbrava lărgirea este necesară pentru că, din 2024-2025 se estimează deschiderea primelor tronsoane de pe Autostrada Moldovei A7, iar legătura A3 – A7 se face la nodul rutier Dumbrava în Prahova. În cazul Autostrăzii Soarelui, în sezonul estival, tronsonul București – Fundulea este deosebit de aglomerat, iar din această toamnă urmează să se circule pe primii kilometri ai Autostrăzii A0 București Sud.

Comentarii

  1. CNAIR trebuie redenumita!
    Recomand: CNALPG.
    Compania Naționala pentru Anularea Licitațiilor si a Proiectelor Gresite.😁😁
    Nu doresc drepturi de autor de la Guv.ro.
    Merci,

  2. CNAIR rateaza tot ce ar fi benefic pentru modernizarea transporturilor in Romania.
    CNAIR sa se desfiinteze complet! Si cu ea si fara ea tot transporturi de lumea a treia avem.
    Singura diferenta dintre a fi si a nu fi acest CNAIR este costul enorm al existentei sale, pentru ca de rezultate la nivelul asteptarilor nu poate fi vorba!

      • Buna. Sa ne spună MT/Claire de ce nu avem proiectant pe intregimea autostrazii nordului , àl Sudului, àl a A13. De ce avem resturi de la Bechtel care se imparagensesc de 15 ani? De ce sunt necesare 2 – 3 licitații? Și de ce sunt făcute desemnările ca se ajunge la CAB după 2 ani de judecați?

      • Stimate domn, faptele vorbesc! Din 2007 de cand suntem membri in UE si avem acces la fonduri si pana astazi am fi putut avea toata reteaua de autostrazi si DX-uri pusa la punct.
        Aveti dreptate, s-a mai facut cate ceva. Dar nu e suficient! Pur si simplu nu exista vointa si acest lucru se vede fara sa fii functionar in CNAIR sau in MT.
        Atata timp cat antreprenorii (pentru SF, sau constructori) primesc contracte chiar daca subliciteaza, nu-s in stare sa-si dupa la capat angajamentul si nici nu sunt exclusi de la licitatiile urmatoare (a se vedea Search (pseudo)Corporation care a mancat bani 2 ani pentru Brasov-Bacau si n-a livrat nimic) nu vom vedea nicio dezvoltare a infrastructurii.
        Fiti, va rog, stimate domn, realist si observati realitatea asa cum este ea!

  3. Sau de ce Search proiecteaza, proiecteaza si iar proiecteaza dar fara niciun rezultat!
    Vedeti A13 de la Fagaras la Brașov sau Brasov la Bacau.
    Si am mai auzit ca firma asta de apartament primeste cu dedicatie lucrari de proiectare prin toate zonele.

    • Search e doar un exemplu de “asa nu”, cel care mi-a venit în minte prima data. Să nu mai spunem, deci, ca se mai face “câte ceva”. Da, se fac studii de fezabilitate pe bani grei care n-au nicio finalitate.
      Întârzieri cu anii sunt și pe Ploiești-Brașov, DX-urile din Moldova, DX-ul din Dobrogea și multe altele.
      Putem spune ca se face ceva doar atunci când vedem progres pe fiecare dintre aceste proiecte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *