CNAIR semnează cu Maristar contractul pentru modernizarea DN 1 A între Centura București și Mogoșoaia. Nod intermodal de transport cu trenul de Otopeni și autobuzele STB la Mogoșoaia

DN 1 A Mogoșoaia

CNAIR va semna cu Maristar (România) contractul pentru modernizarea DN 1 A între Centura București și Mogoșoaia (Ilfov), atribuirea contractului fiind posibilă pentru că nu au fost depuse contestații potrivit datelor din portalul CNSC pe care le-a consultat Economedia. Modernizarea DN 1 A, drumul vechi București-Ploiești se va face pe un tronson de 1,2 kilometri, costul proiectului fiind de 62 milioane lei, fonduri europene.

Lărgirea DN 1 A București – Buftea se va face la 2 benzi/sens între Centura București (Pasajul Mogoșoaia) și Parcul Mogoșoaia pe aproximativ 1,2 kilometri, zona mediană va avea o lățime de un metru pentru parapete de protecție, iar trotuarele 2,5 metri. Pe traseu vor fi amenajate și două pasaje pietonale cu scări rulante și lift. Durata pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 12 luni din care, 2 luni perioada de proiectare și 10 luni execuție. Vor fi construite și două pasaje pietonale subterane, primul la intrarea în Parcul Mogoșoaia, iar al doilea în zona Podului peste linia de tren CF 700.

La Mogoșoaia va fi amenajat și un nod intermodal de transport între linia CFR Gara de Nord-Aeroport Otopeni și liniile de transport rutier, a transmis, pe 6 octombrie, la desemnarea câștigătorului, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu : ,,Este o continuare a lucrărilor pe care le-am făcut la Pasajul Mogoșoaia, dar și a celor privind realizarea primei rute de tren metropolitan, pentru că prin acest proiect creăm și primul nod intermodal de transport călători între trenul metropolitan Gara de Nord – Aeroport Otopeni și ruta de autobuze Buftea – Mogoșoaia – București. Este încă un exemplu de bună colaborare cu autoritățile locale, care au înțeles ca pe lângă dezvoltarea infrastructurii de transport, trebuie dezvoltat și sistemul de transport local, inclusiv prin intermodalitate, pentru a rezolva problema traficului din regiunea București-Ilfov sau din jurul marilor orașe.”

Ce prevede caietul de sarcini pentru modernizarea DN 1 A :

Pe 7 noiembrie este termen în SEAP pentru desemnare constructor Centura Buftea.

Comentarii

  1. O mare greșeală la execuția lărgirii DN 1A. Banda trebuie sa fie la normele internaționale nu la 2,5 m unde practic nu întra patru microbuze în același timp. Asa ca trebuie revizuit contractul . Nu înțeleg de ce se gândește în proiectare si executie înapoi nu la ziua de mâine. Am avut un profesor la facultate ce spunea” cel mai bun calculator pe care trebuie sa-l cumperi este cel ce iese pe piața poimâine”. Exemple in acest sens sunt multe. Acum se face un studiu pentru largirea autostrazii Bucuresti Pitesti dupa ce s-investit in panourile fonice. Si mai nou pe A3 se va continua extinderea banziilor pana la nodul Ploiesti- Buzău. Sa aveți o zi buna și luminata intelectual.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *