CNAIR: Stadiul fizic al lucrărilor pentru secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești a ajuns la 15%. Constructorul are deja un certificat negativ intermediar pentru întârzieri

foto autostrada sibiu pitesti sectiunea 5 Foto: Captură video, Cristian Pistol, Facebook

Stadiul fizic al lucrărilor pentru secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești a ajuns la 15%, anunță Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).  Constructorul WEBUILD mai are de recuperat din întârzierile înregistrate față de graficul de lucrări, pentru care a primit certificatul negativ intermediar.

“Pentru finalizarea secțiunii 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești (Curtea de Argeș-Pitești), constructorul trebuie să folosească peste 4 milioane de m³ de material de umplutură. Acest tip de material este exploatat acum din două gropi de împrumut, iar în perioada imediat următoare va fi deschidă și cea de a treia exploatare. Structurile de pe Secțiunea 5 au o lungime de aproximativ 6.000 de metri liniari, iar pentru construcția lor se vor executa piloți forați cu lungimea totală de peste 80.000 de m.
Până la finalul lucrărilor se vor turna 500 de mii de m³ de beton și se vor așterne peste 400 de mii de tone de asfalt”, transmite Cristian Pistol, într-o postare pe Facebook.

Greutatea tablierelor metalice folosite va depăși 10 mii de tone.

Puse cap la cap, toate elementele parapetelui folosit pe ambele sensuri ale secțiunii de 30,35 de km, vor depăși distanța dintre Pitești și București.

La ora actuală constructorul italian (care a primit deja un certificat negativ intermediar pentru întârzieri) are mobilizate în șantier peste 900 de lucrători și 300 de utilaje.

În această perioadă se lucrează la armarea și cofrarea elementelor de structură, turnare beton, așterne și compactare terasamente, relocarea și protejarea utilităților.
Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 15%, iar constructorul mai are de recuperat din întârzierile înregistrate față de graficul de lucrări, pentru care a primit certificatul negativ intermediar.

Circulația trebuie să fie deschisă în anul 2025, spune șeful CNAIR.

Vezi și:

Cele mai mari probleme pentru loturile de munte ale Autostrăzii Sibiu-Pitești : lucrări în zona de munte, Studiul de Fezabilitate ,,execrabil”, costurile reale de pe șantier și mobilizarea Astaldi

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: