Codul Rutier, în dezbatere la Ministerul de Interne. Principalele propuneri: amenzi pentru pietonii care folosesc mobilul când traversează, limită de viteză 30 km/h pentru bicicliști

bicicleta si pista Sursa foto: Pexels

Ministerul Afacerilor Interne a organizat astăzi, o dezbatere publică pentru Hotărârea de Guvern prin care sunt propuse mai multe modificări ale Codului Rutier. Proiectul a fost publicat la jumătatea lunii trecute pe pagina de internet a MAI şi poate fi consultat aici AICI.

Printre modificările principale se numără : o limită de viteză de 30 km/h pentru biciclişti, interzicerea unor activităţi care să distragă atenţia pietonilor atunci când traversează şi anume folosirea telefonului mobil şi cazier rutier (istoricul sancţiunilor şi punctele de penalizare) accesibil conducătorilor auto.

Dezbaterea a fost organizată la iniţiativa OPTAR – o organizaţie care promovează transportul alternativ, preşedintele acesteaia, Marian Ivan solicitând eliminarea limitării de viteză pentru biciclişti pe motiv că această limită maximă de viteză de 30 km/h este oricum, greu de atins cu biciclete mecanice sau electrice.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Eliminarea limitării de viteză a fost susţinută şi UNCJR – Uniunea Naţională a Consiliilor Judeţene din România şi de Oana Turturică de la Asociaţia ,,Hai cu bicla” care a atras atenţia că se descurajează astfel mersul cu bicicleta şi chiar pregătirea ,,rutierilor” pentru competiţiile de profil. Restricţia de viteză descurajează practicarea a trei sporturi : Ciclism, triatlon şi mountain biking a precizat Daniel Sărdean de la Clubul Sportiv NoMadMultiSport. (în UE, doar Ungaria are o limitare generală a vitezei bicicliştilor : 40 km/h a spus avocatul Radu Mititean).

Alţi participanţi la dezbaterea MAI au întrebat cum poate un biciclist să vadă exact ce viteză are şi cum constată poliţiştii depăşirea vitezei bicicliştilor, chiar ironic, pornind de la cazul Primarului sectorului 6, Ciprian Ciucu, care a reclamat că a fost tratat cu indiferenţă după ce a reclamat o cursă ilegală. Potrivit Statisticilor Poliţiei Rutiere, anul trecut s-au produs 741 de accidente ca urmare a abaterilor bicicliştilor, 124 de biciclişti şi-au pierdut viaţa şi 622 au fost grav răniţi.

Indisciplina pietonilor în 2020 : 373 de persoane decedate, 726 rănite grav

În privinţa sancţiunilor pentru pietonii care traversează neregulamentar, comisarul şef de la IGPR, Maria Dragnea a precizat că, anul trecut au fost 1083 de accidente grave cu pietoni implicaţi, 373 de pietoni şi-au pierdut viaţa ca urmare a traversării neregulamentare şi alţi 726 au fost grav răniţi. Primele trei cauze de producere a accidentelor rutiere sunt : viteza execesivă 1084 accidente, traversarea neregulamentară 1083 accidente şi abaterile bicicliştilor 741 accidente. Reprezentantul Direcţiei Rutiere a mai adăugat că, propunerea a venit inclusiv din partea publicului ,,în oglindă” cu regula din 2019 care interzice şoferilor să folosească telefonul la volan dacă maşina este în mers.

Pietonii care traversează şi ,,convorbirile palpitante”

Astfel, la art. 167 se introduce litera h) motivată de faptul că pietonii nu se mai asigură şi nu sunt atenţi înainte şi în timpul traversării, după cum reiese din Nota de Fundamentare a MAI : ,, pietonul desfășoară o activitate de natură a-i distrage atenția, precum folosirea telefonului mobil. Folosirea telefonului mobil, fie că se vorbește sau se scriu mesaje (distragere mentală), se ascultă muzică (distragere auditivă) sau se accesează diverse aplicații de ghidare precum hărți (distragere vizuală), influențează capacitatea de atenție a pietonului în momentul angajării acestuia în traversarea drumului public.“ Mai mult, Ministerul de Interne vorbeşte despre ,,convorbiri palpitante” care distrag atenţia pietonului ,,Distragerea atenției la nivel mental (cognitiv) este cel mai des întâlnită, întrucât, spre exemplu, o discuție telefonică poate fi palpitantă, astfel că atenția se canalizează către această activitate, pietonul mergând practic mecanic, fără a conștientiza locul efectiv de traversare.“ subliniază MAI în Nota de Fundamentare.

Date Statistice ale Poliţiei Rutiere :

Anul trecut, 1644 de persoane și-au pierdut viața în accidente de circulație, cu 12 % mai puțin față de 2019.

Despre Propunerile pentru Modificarea Codului Rutier ECONOMEDIA A SCRIS AICI :

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. 1. Trebuie reglementata circulatia cu bicicleta.
    Asta cu amenda e foaie verde.
    2. Trebuiesc amendati biciclistul neechipat, care nu circula pe trotuarul pietonilor, sa detina o semnalizare – identificare sigura pentru a fi reclamat in caz de infractiuni.

    In Bucuresti, in fata la ANEF pe trotuar un astfel de biciclist a lovit o bătrînică cu bicicleta.
    Nu l-am putut opri, nu l-am putut identifica in niciun fel.
    Batranica a fost dusă de mine cu un taxi la Municipal.
    A avut rupt piciorul si mana.

    Trebuie opriți intr-un fel acesti descreierati de pe trotuarul pietonilor.

    Sau;
    Luni 26.04.2021 in Sinaia, pe traseul 3 pe la orele 15 un grup de 6 huligani cu biciclete si trotinete au agresat calatorii desi autobuzul nu avea spatiu biciclete.
    Am dat doua exemple dar sunt zeci de mii de cazuri de idioți pe bicicletă care agresează sau accidentarea pietonii si călătorii si cel mai grav nu pot fi identificați si prinsi.

    In Olanda orice biciclist e identificabil usor sau imediat si sanctionat dur cu amenda.

    Balăriți la Codul Rutier si lăsați vagabonzi pe biciclete sa-si continue agresiunile!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.