Comisia Europeană şi reţeaua de asociaţii naţionale ale consumatorilor (CPC) au lansat vineri un dialog oficial cu platforma de clipuri video TikTok pentru a-şi revizui practicile comerciale şi politica, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar. Anunţul vine după ce anul acesta Biroul european al asociaţiilor consumatorilor (BEUC) a emis o alertă privind încălcarea de către TikTok a drepturilor consumatorilor din UE.
Domenii care necesită o atenţie deosebită sunt marketingul mascat, tehnicile de reclamă agresive care au ca obiectiv copii şi anumiţi termeni contractuali în politicile TikTok care ar putea induce în eroare şi ar putea fi consideraţi o sursă de confuzii pentru consumatori.
“Actuala pandemie a accelerat şi mai mult digitalizarea. Aceste evoluţii au adus noi oportunităţi dar au creat şi noi riscuri, în special pentru consumatorii vulnerabili. În UE, este interzisă publicitatea mascată care are ca obiectiv copii şi minorii, cum ar fi bannerele din clipurile video. Dialogul lansat vineri ar trebui să ajute TikTok să îndeplinească reglementările UE de protejare a consumatorilor”, a afirmat comisarul european pentru justiţie, Didier Reynders.
TikTok trebuie să răspundă în termen de o lună şi trebuie să colaboreze cu Comisia Europeană şi reţeaua de asociaţii naţionale ale consumatorilor