Compania de închirierii de echipamente Mateco anunță că în acest an își va extinde echipa cu 9% și accelerează digitalizarea prin integrarea AI. Reprezentanții companiei spun că folosesc inteligența artificială pentru a reduce timpii de reparație, “permițând tehnicienilor să se concentreze pe activități cu valoare adăugată, eliminând o bună parte din sarcinile administrative”.
Mateco România, parte a concernului internațional mateco, este un furnizor de platforme de lucru la înălțime și echipamente de ridicare în România din 2005.
Compania are acum 140 de angajați, dar compania transmite că își propune să dezvolte expertiza internă, să reducă dependența de servicii externe și să îmbunătățească eficiența prin integrarea inteligenței artificiale.
Decizia de a crește numărul angajaților se bazează pe perspectiva de a valorifica proiectele de infrastructură și energie în derulare.
Compania anunță o creștere medie anuală de 15,5% a veniturilor în ultimii doi ani. Evoluția reflectă tendințele din industria de închiriere de echipamente din România, care și-a dublat veniturile în
ultimul deceniu, ajungând la 230 de milioane de dolari. Creșterea a fost susținută de
orientarea spre soluții de închiriere, pe măsură ce companiile au început să prioritizeze flexibilitatea și eficiența în utilizarea resurselor.
Tendințele naționale din România sunt în linie cu evoluțiile de la nivel european, spun reprezentanții firmei. Aceștia avansează date ale Asociației Europene de Închirieri (ERA) care susțin că piața de închiriere de echipamente din Europa a crescut cu 27,6% în ultimii trei ani, ajungând la aproximativ 30 de miliarde de euro. Pentru 2025, ERA estimează o creștere de 4,6% a cifrei de afaceri generată de sector față de 2024, semnalând oportunități continue de creștere în regiune.
Compania spune că utilizează platforme dezvoltate de Neurony Solutions și soluții care oferă acces în timp real la datele flotei, optimizează operațiunile logistice și reduc timpii de intervenție, asigurând servicii mai rapide și eficiente.
„Adoptarea instrumentelor digitale ne-a îmbunătățit fundamental fluxurile de lucru, permițând echipelor noastre să se concentreze pe sarcini strategice, cu valoare adăugată, oferind în același timp clienților mai multă transparență și confort. Prin creșterea eficienței operaționale și reducerea erorii umane, digitalizarea a devenit o parte integrantă a modelului nostru de business și un factor cheie al succesului nostru”, a declarant Anthony Pille, CEO al mateco.
Reprezentanții companiei spun că dezvoltă soluții AI care reduc timpul de accesare a informațiilor critice și eficientizează procesul decizional. Instrumentele, aflate în faza de test, promit să scurteze timpii de răspuns cu 10-15%, menținând un echilibru între automatizare și expertiza umană pentru a consolida relațiile cu clienții.
“Potrivit datelor INSSE, primele zece luni ale anului 2024 au înregistrat o scădere de 23% în construcțiile rezidențiale și o reducere de 6% în cele nerezidențiale. Cu toate acestea, proiectele de infrastructură, industriale și cele legate de energie continuă să se extindă, menținând cererea pentru echipamente specializate și generând oportunități pentru companii precum mateco”, transmite compania.