Consiliul Județean Bihor a aprobat miercuri, 11 octombrie, indicatorii tehnico-economici ai Drumului Expres Oradea – Arad, cel mai mare proiect descentralizat din Transporturi. Investiția de aproximativ 10 miliarde lei a primit Acordul de mediu pe 2 octombrie, iar pe 4 octombrie Ministerul Transporturilor a dat aviz pentru Studiul de Fezabilitate. Consitrans va preda proiectul tehnic la sfârșitul lunii noiembrie, iar licitația pentru execuție ar putea fi lansată în decembrie, spune președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.
„Consiliul Județean Bihor a aprobat în ședința extraordinară de îndată de astăzi, 11 octombrie, indicatorii tehnico-economici actualizați ai drumului expres Arad – Oradea. Drumul expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km, cu patru benzi de circulație, la care se adaugă legăturile cu principalele orașe de pe traseu. În județul Bihor, proiectul prevede trei noduri importante: nodul rutier din Oradea, drumul de legătură cu orașul Salonta (județul Bihor), de 5 km, și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km. Lungimea totală a noului drum, inclusiv cu legătura din Arad de aproximativ 3 kilometri, va fi de 138 de kilometri. Traseul va cuprinde 86 de poduri și pasaje, pentru a se respecta regulile de biodiversitate din zona Salonta – Chișineu Criș. După ce va fi predat proiectul tehnic la sfârșitul lunii noiembrie și după finalizarea auditului de siguranță rutieră al proiectului tehnic, iar mai apoi aprobarea Hotărârilor de Guvern privind indicatorii tehnico-economici și exproprierea terenurilor afectate, în luna decembrie ne propunem să organizăm procedura de licitație pentru selectarea constructorilor”, afirmă președintele Consiliului Județean Bihor.
Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 11,7 miliarde de lei, inclusiv TVA, iar durata de execuție propusă este de 24 de luni.
Drumul Expres Oradea – Arad și Drumul Expres Satu Mare – Oar (Someș Expres) sunt primele proiecte de Drum Expres care includ și vămi noi la Salonta și la Oar.
Sunt prevăzute următoarele caracteristici tehnice:
– 120,47 km lungime traseu
– drum de legătură cu Vama Nădlac – 9,85 km
– drum de legătură Arad – 3 km
– drum de legătură Salonta – 5 km
– punct de trecere a frontierei
– 86 poduri și pasaje
– 6 parcări de scurtă durată
– 8 spații de servicii tip S1 și S3, iar pe drumul de legătură cu Ungaria sunt prevăzute două spații de servicii tip S3, unde se va amenaja inclusiv parcare securizată cu nivel de securizare Bronz.
– 4 Centre de Întreținere și Coordonare
– sistem inteligent de monitorizare trafic (ITS)
– 12 noduri rutiere amplasate la intersecția cu: 1) drumul de legătură Centura Oradea cu A3, 2) DC71, 3) Gepiu cu DN7, 4) Salonta cu DJ795, 5) drumul de legătură cu granița Ungariei, 6) Avram Iancu cu DN79, 7) Chișineu – Criș cu DN79, 8) DJ792C, 9) Varianta de Ocolire Arad Nou, 10) DJ 709B, 11) DJ709C cu Drum de legătură cu zona industrială Arad Vest și 12) VO Arad cu DN7”, a transmis secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.