Consiliul Județean Bihor a semnat cu Selina contractul pentru proiectarea și execuția centurii orașului Aleșd pe DN 1 Cluj Napoca – Oradea. Licitația pentru Varianta de Ocolire Aleșd (proiect transferat de la CNAIR la CJ Bihor) a fost lansată în iulie 2021, a avut 7 ofertanți, iar contractul a fost semnat cu Selina pentru 75 de milioane lei. Durata de realizare este de 15 luni din care 3 luni proiectare și 12 luni execuție, termen care se respectă condițiile de finanțare prin POIM (2014-2020 cu extensia de timp până la sfârșitul anului viitor).
„Prin realizarea acestei centuri, locuitorii din Aleșd vor avea un oraș mai liniștit, mai puțin poluat și mai sigur. În plus, cei care tranzităm orașul spre și dinspre Cluj și Sălaj, vom petrece mai puține minute în trafic. Mulțumesc tuturor celor care au făcut posibil acest moment al semnării contractului de proiectare și execuție: Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Primăriei Aleșd și colegilor de la Consiliul Județean Bihor. În perioada imediat următoare vor fi desemnați și constructorii centurilor Sânmartin și Beiuș”, a menționat Mircea Mălan, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.
Date Tehnice Centura Aleşd:
Caracteristicile principale ale Variantei sunt:
- Lungime traseu – 5,852 km;
- Viteza de proiectare – 80 km/h;
- Profil transversal:
– pe partea de sud: lăţime platformă-10,00 m, din care 2×3,50 m lăţime parte carosabilă; 2×1,50 m lăţime acostamente;
– pe partea de nord: lăţime platformă-9,00 m, din care 2×3,50 m lăţime parte carosabilă şi 2×1,00 m lăţime acostamente;
- Sunt propuse: 5 poduri; 15 podeţe; 2 parcări;
- Suprafaţa necesară de expropriat – 13,45 ha;
- Durata de execuţie a lucrărilor este de 12 luni
Tranzitarea oraşului Aleşd pe DN 1 este greoaie după montarea semafoarelor cu buton pentru pietoni ceea ce a făcut ca viteza medie de deplasare să scadă la doar 20 km/h arată Ministerul Transporturilor.
„Ȋn aceste condiţii, având în vedere intensitatea crescută a traficului generat, se produc frecvente ambuteiaje, perturbări în fluenţa traficului, viteza medie de deplasare pe DN1 este de 20 km/h, iar nivelul de serviciu şi capacitatea de circulaţie a drumului în anul 2020 a fost de nivel „E” – depăşirea nivelului admisibil, situaţie în care devin necesare măsuri de sporire a capacităţii de circulaţie pe segmentul respectiv. În cazul în care nu se realizează o variantă ocolitoare se estimează, prin studiul de trafic, că nivelul de serviciu va ajunge în anul 2030 la nivelul „F” – circulație foarte dificilă, multiple opriri, cozi de așteptare permanente”, arată nota de fundamentare pentru indicatorii tehnico economici VO Aleșd.