Consolidarea planșeului care susține Piața Unirii : Primăria sectorului 4 va semna cu Erbașu contractul de 800 de milioane lei/Când încep și cât durează lucrările

Piata Unirii

Contractul pentru reparații capitale la planșeul peste Dâmbovița din Piața Unirii va fi semnat în scurt timp, singura ofertă depusă, cea a Asocierii Erbașu-Concrete Solutions-BogArt fiind declarată conformă, la finalizarea evaluării tehnice, potrivit surselor Economedia. Este un contract de aprox. 800 de milioane lei, finanțare de la Guvern cu termen de 33 de luni (9 luni durata maximă pentru etapa de proiectare și 24 de luni pentru execuție). Cel mai probabil, lucrările efective care să însemne restricții majore de trafic vor începe din 2025, după finalizarea celor 4 runde de alegeri (n.r. PMB va începe la primăvară și modernizarea a cel puțin 22 de kilometri de șină de tramvai care va duce la îngreunarea traficului).

Liderul de asociere este firma Erbașu, constructor puternic cu numeroase lucrări de infrastructură de transport, inclusiv un lot de 26 km. pe Autostrada Transilvania .În asociere este și constructorul bucureștean specializat în proiecte rezidențiale Concrete Solutions (companie definită în SEAP ca medie), iar BogArt, este compania care reabilitează Podul Grantși participă la numeroase licitații ale CNAIR.

În aprilie 2023, Primăria Sectorului 4 din București, condusă de edilul Daniel Băluță, a scos la licitație un contract cu o valoare maximală de 840 milioane lei pentru lucrări de consolidare și reabilitare a planșeului de acoperire a râului Dâmbovița în Piața Unirii, care, potrivit unei expertize este foarte vechi – 80 de ani și în pericol de prăbușire. Peste planșeu trece pasajul rutier, iar sub planșeu este situată stația de metrou, una dintre cele mai mari și aglomerate din București, după cum Economedia a explicat aici.

Contractul cuprinde două obiecte : ,,Planșeu peste Dâmbovița din Piața Unirii” și ,, Pasaj Unirii, etapa 2″ (n.r consolidarea Pasajului subteran/în 2022 s-au făcut lucrări de punere în siguranță)

Planșeul peste Dâmbovița din centrul Capitalei a fost construit în 1934 și avea inițial 635 de metri lungime și 32 lățime.

Descrierea Planșeului din Caietul de Sarcini :

Ca urmare a imposibilității accesului la principalele elemente ale planşeului pentru inspectii, intreținere şi reparații, lipsa totală a lucrărilor de întreținere a planşeului, umiditate extremă dată de ridicarea permanentă a nivelului apei pånă la nivelul suprastructurii, absența unor curenți de aer pe direcție longitudinală (constructia este complet închisă la capătul aval) au condus la o multitudine de degradări:

  • armături corodate, beton exfoliat, reduceri de secțiune, vegetație acvatică pe fața betonului și defecte de față văzută la riglele cadrelor;
  • grinzi secundare (nervuri) demolate, zone care se presupune că au fost refăcute în cofraj metalic nerecuperat și care sunt într-o stare avansată de coroziune;
  • grinzi secundare (nervuri) cu secțiune de rezistențā puternic afectată, console scurte la cadrele de rost distruse în întregime ca urmare a infiltrațiilor de apă în rosturi;
  • beton exfoliat, armături corodate și infiltrați locale in placa de beton a planşeului; defecte de execuție și lucrări executate necorespunzător efectuate cu ocazia diverselor intervenți la planșeu
  • degradări la partea carosabilă a străzilor de deasupra planşeului, guri de scurgere, borduri, trotuare pietonale și parapete, arată datele din Expertiza Tehnică pe care a publicat-o BuletindeBucurești.

Primarul General, Nicușor Dan și cele două variante pentru șantier la Planșeu Unirii :

,,Există în linii mari două variante – să se sape tot, să se ia planşeul, să se pună altul şi a doua – pe planşeul existent să se facă lucrări de susţinere. Din câte înţeleg eu, varianta spre care merge expertiza este cea în care se sapă tot şi se pune un planşeu nou”, a punctat primarul general al Capitalei. El a estimat că lucrările vor dura un an şi jumătate – doi ani, iar intersecţia de la Unirii va fi blocată. Pasajul pe care îl avem acum la Unirii nu va fi funcţional (…) Va trebui să găsim nişte metode de ocolire. După ce o să avem expertiza o să facem (…) o evaluare a metodei de a devia traficul. (…) O să fie o mare problemă de trafic, dar e inevitabilă. Nu poţi să aştepţi până o să cadă planşeul”, spunea în iulie 2023, Primarul General, Nicuşor Dan.

Primarul Băluță despre lucrările la Planșeu și Pasaj Unirii : 

,,…Pe de-o parte, vor fi executate lucrări pentru refacerea completă a Planșeului Unirii, până la nivelul capetelor de pod pe care acesta este așezat, precum și înlocuirea structurii existente cu una nouă, modernă și performantă, care să răspundă tuturor cerințelor de trafic și fiabilitate, dar și capacității de tranzit a debitelor de apă de pe râul Dâmbovița. Conform lui, pe de altă parte, în cazul Pasajului Unirii, soluția specialiștilor, ce urmează a fi implementată, este aceea de consolidare și reabilitare a structurii de rezistență a acestuia, prin cămășuirea și armarea pereților existenți, precum și de refacere integrală a suprastructurii prezente.”-Daniel Băluță.

 

Comentarii

  1. Probabil ca si la.alte pasaje , asa zise in pericol, gen lujerului , se va scrijeli putin tencuiala si vor pune niste plastice “moderne” , bine costurile vor fi la fel ca pt constructia unui nou..si chiar daca ar fi in asa pericol tot psd pnl care sunt de 30 de ani la butoane au dus la aceasta situatie, defapt e o reteta generala lasa sa se descompuna o lucrare prin indolenta masiva ( pasaje, parculete de copii , metroul m2 etc ) dupa care vi cu specialistii de partid cu diplome luate pe merit( meritul de a fi afiliat unde trebuie) care ne spun ca tre sa cheltuim o caruta de bani pt o lucrare lasata in batjocura tot de ei…asta e destinul nostru..suntem prea bogati..va garantez ca alte orase nu.si permit astfel.de reabilitari ..vedeti pasajul.lujerului unde infiltratiile au ramas , luminile sunt aporape la fel iar paourile de plastilina tot cad de pe pereti, dna probabil si.a luat partea si nu vede ..

  2. Și o consolidare peste ceva ce este deja degradat înseamnă clar o lucrare de mântuială cu o durata de viață destul de scurtă. Dar ce mai contează…ce reușesc să facă alții afară în câteva luni( puține )reușesc și la noi în câțiva ani. Trist. O modernizare reală făcută în stil austriac nu se poate. Nu se reușește niste amărâte de tuneluri prin munte ce erau strict necesar de făcut de acum 30 de ani.

  3. Semnează cu Erbasu și apoi Erbasu subcontracteaza cu un srl cu angajați de pe tarla,fără vreo pregătire în vreun domeniu….. ..vai de capul nostru!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *