Constructorul Erbașu a câștigat licitația pentru Centura Oradea – Băile Felix. Șoseaua de 6 kilometri costă 150 de milioane de lei și trebuie construită până la sfârșitul anului viitor pentru a prinde finanțarea europeană

Harta-Sanmartin

Constructorul Erbașu a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Sânmartin, o șosea cu o lungime de 6 kilometri care va deveni un drum de legătură între Oradea și stațiunea Băile Felix, evitând tranzitul pe DN 76, un tronson de drum european foarte aglomerat.

Proiectul cu o valoare totală de 150 de milioane de lei este derulat de Consiliul Județean Bihor după ce a fost preluat de la CNAIR și trebuie finalizat până în decembrie 2023 pentru a deconta lucrările cu fonduri europene. Contractul poate fi semnat dacă în termen de 10 zile nu se depun contestații.

Șoseaua va avea 6 lucrări de artă și o pistă de biciclete cu o lățime de 3 metri, iar în august ar trebui să înceapă lucrările, a transmis Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor: „Vom aștepta să treacă perioada prevăzută pentru contestații, dar sperăm să nu avem. Ne propunem ca la începutul lunii iunie să semnăm contractul pentru proiectare și execuție. Estimez că în 2-3 luni se poate finaliza proiectul tehnic. În paralel se vor realiza și procedurile de expropriere, în așa fel încât în luna august să începem lucrările”.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Șoseaua va avea o lungime de 5,7 kilometri, la care se adaugă bretelele rutiere de legătură de peste 2 kilometri. Lățimea drumului va fi de 10 metri, cu două benzi de circulație, câte una pe sens. De-a lungul acestuia este prevăzută o pistă de biciclete cu o lățime de 3 metri. Traseul va porni din strada Iancu de Hunedoara din Oradea și va ocoli atât localitatea Sânmartin, cât și stațiunile Băile 1 Mai și Băile Felix. Sunt prevăzute 3 poduri, 2 pasaje supraterane, un viaduct și trei intersecții giratorii. Primul  pasaj peste Centura municipiului Oradea va avea o lungime de 430 de metri iar al doilea, de 800 de metri va supratraversa calea ferată Vascău – Oradea. Suplimentar, pentru a asigura conectarea dintre DN76 și noua șosea de centură, este prevăzut și un drum de legătură de aproximativ 900 de metri lungime, în dreptul girației de la intrarea în localitatea Sânmartin, în cartierul numit popular „Cartierul ANL”. Conform ofertei depuse, valoarea proiectului este de 148.940.166,91 lei fără TVA. Durata de realizare a centurii este de 17 luni, din care 3 luni proiectare și 14 luni execuție. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020.

În Stațiunea Băile Felix se poate ajunge pe mai multe rute: pe DN 79 Arad – Oradea, pe Autostrada A1 până la Deva și apoi DN 76 Deva – Oradea sau pe DN 1 și DN 76 dinspre Cluj-Napoca.

În Nota de Fundamentare, Ministerul Transporturilor arată că legătura Oradea – Băile Felix este deja foarte aglomerată, cu peste 32.000 de mii de autovehicule pe zi în aria periurbană a municipiului Oradea, un flux major de circulație fiind legătura pe DN 76. „Ȋn prezent, spre municipiul Oradea converg o serie de drumuri naţionale: DN 1; DN 19; DN 76; DN 79, care generează un trafic intens atât de tranzit cât şi local. Efectele creşterii traficului au devenit vizibile pe arterele principale şi de tranzit din interiorul municipiului Oradea, prin creşterea timpilor de deplasare, ambuteiaje, disconfortul participanţilor la trafic şi al locuitorilor, creşterea poluării fonice şi a emisiei de noxe în zona locuită a municipiului, creşterea cheltuielilor de întreţinere a arterelor de circulaţie. Ȋn cadrul studiului de trafic realizat, s-a concluzionat că la nivelul anului 2021, în aria periurbană a municipiului Oradea, media zilnică anuală MZA este estimată la 32.422 vehicule fizice, iar pentru anul de perspectivă 2036, se estimează că media zilnică anuală MZA va înregistra o creştere a traficului de aproximativ 58.475 vehicule fizice. Un aport major al traficului îl reprezintă fluxurile generate pe DN 76  între Băile Felix – comuna Sânmartin – municipiul Oradea, fiind necesară pe acest tronson realizarea unei alternative de circulaţie la actualul traseu al DN 76”, arată proiectul de Hotărâre de Guvern pentru Drumul de Legătură Oradea – Băile Felix.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: