Contracte semnate pentru 834 de kilometri de autostradă și drum expres. CNAIR mai poate deschide anul acesta încă 80 de kilometri dacă UMB și Strabag „trag tare pe ultima sută de metri” (Pro Infrastructura)

Autostrada A 0 București Nord lot 2 UMB ASCORO

CNAIR are contracte semnate pentru execuția a 834 de kilometri de autostradă și drum expres, iar alți 95 de kilometri sunt în licitație pentru lucrări, potrivit Asociației Pro Infrastructura care a prezentat cea mai recentă statistică. De asemenea, API consideră că, până la sfârșitul anului se mai pot deschide încă 80 de kilometri de autostradă și drum expres doar dacă UMB și Strabag „trag tare” pe ultima sută de metri pe lotul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești (31 km), respectiv Drumul Expres Oradea – Autostrada A3 Transilvania, iar vremea va permite finalizarea lucrărilor.

„România are momentan 1008 kilometri de autostradă și drum expres în exploatare, alți 834 km contractați și încă 95 km în licitație lucrări.

Suma totală contractată este de 10,8 miliarde euro la care adăugăm alte 2,1 miliarde euro estimate pe cele 4 proiecte aflate în procedură de achiziție, din care 1,37 miliarde euro pentru lotul cu Tunelul Meseș, perla coroanei. Prețuri fără TVA. Constructorii? UMB și restul lumii, cu 53% din lungimea contractată a rețelei și 45% din suma tuturor proiectelor. Dacă îi socotim și pe cei de la Coni, Erbașu și Dimex, vedem că românii au 60% din cei 834 km parafați și 50% din valoarea totală a loturilor. Turcii (Makyol, Alsim Alarko, Mapa-Cengiz, Ozaltin și Nurol) fac 20% din rețeaua aflată în execuție dar au proiecte foarte grele și scumpe, așa că dețin 25% cotă de piață, valoric. Italienii (WeBuild și Pizzarotti) construiesc aproape 13% din lungime cu 17% valoric. Cele două companii de origine austriacă, Strabag și Porr, sunt responsabile cu 4,6% din rețea și 4,9% valoric. Ceilalți doi antreprenori rămași, grecii de la Aktor și chinezii de la CCECC, au împreună 3,2% din totalul kilometrilor contractați și 2,3% din bani”, arată Pro Infrastructura.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Asociația care monitorizează proiectele de infrastructură arată că, în ciuda promisiunilor oficialilor din Transporturi, în decembrie pe Autostrada A 0 Sud nu va fi deschis decât tronsonul dintre DN 6 Bragadiru și DN 5 Jilava, adică 10 kilometri, deși ministrul Sorin Grindeanu dădea asigurări pentru 33 de kilometri (Lotul 1 și Lotul 2 complet) și ulterior pentru 23 km. între DN 6 și DN 4 până la Popești-Leordeni.

„Deci dacă adunăm loturile certe/cu șanse foarte bune, avem 48,75 kilometri noi de autostradă în 2023, media mediocră a ultimilor 5 ani.

Celelalte două sectoare de drum expres, DEx12 Slatina – Colonești și DEx11 (rebotezat aiurea DEx16) între A3 și Centura Oradea, au șanse 50-50 și le vom vedea inaugurate doar dacă ține vremea și antreprenorii vor trage la maxim pe ultima sută de metri.

Pe cei 31,75 km din DEx12 oficialii CNAIR au tergiversat nepermis o banalitate birocratică la Jitaru și descărcarea provizorie de la Colonești, iar celor de la UMB acest lucru le-a convenit de minune (motiv de extensie de timp), așa că dintr-un tronson pe care-l dădeam sigur la început de 2023 a devenit unul de “Doamne-ajută”! Pe cei 13 km de drum expres ai legăturii A3 – Centura Oradea antreprenorul Strabag are termen martie 2024 și vrea să-i dea în trafic în decembrie, la limită, dar mai are multă treabă de făcut, iar vremea și ultimele livrări necesare pot pune bețe în roate. Deci DOAR DACĂ se aliniază toate planetele la sfârșit de an vom avea 93,5 kilometri noi de autostradă și drum expres pe care putem circula, plus 10 kilometri de autostradă muzeu pe A0 Nord 2 fiindcă iresponsabilii CNAIR nu au făcut descărcarea provizorie promisă de peste un an”, arată API.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Alo CNAIR?
    Lasati-o pe aia cu “daca trag tare”!😵
    Nici voi nici drumarii nu le au pe astea cu organizarea muncii!
    Mai mult voi dati cu fumigene de astea pe timp de iarna.
    Cine sa traga tare iarna?
    Vi s-a mai spus ca iarna nu-i ca vara!
    Si nu mai avansati cifre de astea: ca sunt contractati 800 km de autostrada.
    E nimic!
    Pentru ca in cel mai fericit caz inseamna cca 100 km pe an.
    Pana se vor termina.
    In cel mai fericit caz 7 ani.
    Nu va dati seama de penibilul situației?
    Ati contractat vreun km de Drum Expres?
    Nici la faza de SF nu ati ajuns cu ele.
    Stau proiectele in sertar si le scoateti in campanie electorala?😁
    Precum Dosarul Vaccinurilor acum?😵😵

  2. Poate le-obfi frica de DNA, sa nu pateasca precum in cazul vaccinurilor, ca au facut mai multa autostrada decât era nevoie.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.