Autoritatea de reglementare antitrust din Coreea de Sud a anunțat joi că va impune o amendă combinată de 42,3 miliarde de woni (33,48 milioane de dolari) celor trei producători auto germani din țară pentru că s-au înțeles să limiteze tehnologia de eliminare a emisiilor pentru mașinile lor diesel, scrie Reuters.
Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen și Audi au fost implicați într-o înțelege care a redus concurența și a restricționat posibilitățile de alegere ale consumatorilor, a precizat într-un comunicat Comisia Coreeană pentru Comerț Coreean (KFTC).
Mercedes-Benz a fost amendată cu 20,7 miliarde de woni, BMW cu 15,7 miliarde de woni și Audi cu 6 miliarde de woni, a precizat autoritatea de reglementare, adăugând că Volkswagen nu a fost amendată deoarece nu a obținut venituri relevante pentru această problemă.
Mercedes-Benz a declarat că firma a cooperat pe deplin cu KFTC și “nu va trebui să plătească nicio amendă”, citând rezultatul unei anchete similare a Comisiei Europene.
“Cazul se referă la același set de fapte care a făcut obiectul procedurilor Comisiei Europene și în care Mercedes-Benz a acționat ca solicitant de clemență și nu a trebuit să plătească o amendă”, a declarat un purtător de cuvânt al Mercedes-Benz într-o declarație.
“În niciun moment nu au făcut parte din investigație acorduri sau un schimb de informații privind prețurile, volumele sau împărțirea pieței”, a adăugat purtătorul de cuvânt.
KFTC a refuzat să comenteze declarația Mercedes-Benz. BMW, Volkswagen și Audi nu au fost disponibile imediat pentru comentarii în afara orelor de program.
Anul trecut, Mercedes-Benz și unitatea sa coreeană au fost amendate cu 20,2 miliarde de woni pentru publicitate falsă legată de emisiile de gaze ale vehiculelor de pasageri diesel.
În 2021, Comisia Europeană a amendat Volkswagen și BMW cu un total de 875 de milioane de euro pentru că s-au înțeles să limiteze utilizarea tehnologiei de eliminare a emisiilor pe care au dezvoltat-o. Mercedes-Benz, pe atunci numită Daimler, a făcut și ea parte din cartel, dar nu a fost amendată după ce a dezvăluit existența acestuia.
Potrivit Deutsche Welle, din 2006 până în 2014, cei trei constructori auto germani ar fi conspirat să limiteze dezvoltarea și aprobarea tehnologiilor de reducere a emisiilor poluante pentru automobilele vândute în Europa. Colaborarea celor trei a avut ca obiectiv împiedicarea concurenței și a “încălcat regulile comunitare anti-trust.”
Au fost restricționate mai ales două tipuri de tehnologii: una de reducere a emisiilor de oxid de azot generate de mașinile cu motoare Diesel, a doua de reducere a particulelor dăunătoare emise de mașinile pe benzină.
Aceste companii auto “au refuzat consumatorilor oportunitatea de a cumpăra mașini mai puțin poluante”, în ciuda faptului că tehnologiile necesare erau deja disponibile, a arătat Comisia.