Cum a fost „înverzită” Autostrada Moldovei pentru a prinde finanțarea de 3 miliarde de euro din PNRR / CNAIR a proiectat 150 de puncte de încărcare pentru mașini electrice

Ploiești -Buzău

150 de puncte de încărcare pentru mașini electrice sunt proiectate pe Autostrada Moldovei Ploiești – Pașcani, amplasarea stațiilor de încărcare fiind un ,,artificiu” pentru a include autostrăzile la finanțare în PNRR, a spus, vineri, la Salonul Auto București, Robert Dobre Directorul General al Direcției de Strategie și Management din Ministerul Transporturilor. Autostrada Moldovei Ploiești – Pașcani (320 km) este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din Uniunea Europeană finanțat prin PNRR cu o alocare de aproximativ 3 miliarde de euro.

Pe de altă parte, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă explica un alt argument al Guvernului de atunci (Florin Cîțu) pentru includerea A7 în PNRR: crucile de pe DN 2 (E 85) mai numeroase decât bornele kilometrice. „Am reușit în acest an să obțin finanțarea europeană prin PNRR pentru Autostrada A7 Ploiești – Pașcani, un proiect major de 3 miliarde de euro și 320km lungime, ce ar trebui să conecteze rapid și sigur Moldova de București și sudul țării. Însă PNRR are termene clare: în 2024, A7 trebuie să fie 50% construită. Iar în 2026 trebuie să fie toată gata/Am fost la Bruxelles, le-am explicat ce înseamnă DN2, crucile de pe DN2, ce înseamnă calvarul lipsei de siguranță și al drumurilor care trec prin localități. Așa i-am convins ca avem nevoie de drumuri moderne”, a precizat Drulă.

Prin PNRR, Ministerul Transporturilor și CNAIR trebuie să monteze 2800 de stații de încărcare pe rețeaua rutieră națională, iar din cele 2800 de puncte de încărcare 150 sunt pe Autostrada Moldovei, a spus Robert Dobre. „Nu puteam vorbi despre o dezvoltare a sectorului rutier fără două componente : infrastructură și politică. Infrastructura se face cu bani și revin la PNRR… a trebuit ca să facem tot felul de… artificii de înverzire a autostrăzilor, a proiectelor de autostradă. Pentru a avea finanțare pentru dezvoltarea rețelei de drumuri rapide a trebuit să proiectăm perdele forestiere în lungul drumului și stații electrice. Orice autostradă sau drum expres care se proiectează de la nivel green field va avea din start stație de încărcare pentru combustibili alternativi. Este și o obligație în PNRR. pe Autostrada Moldovei avem vreo 150 de puncte de încărcare, vreo 50 și ceva de stații electrice pe fiecare sens. Din cele 30 000 de stații de încărcare, noi, conform strategiei CNAIR trebuie să ajungem să construim pe la 2800 de stații electrice”, afirmă el.

Cu excepția lotului 3 Pietroasele – Buzău, toate loturile dintre Ploiești și Pașcani au contracte semnate și se află în diferite stații de execuție. La sfârșitul anului viitor se așteaptă finalizarea celor 49 de kilometri dintre Ploiești-Dumbrava și Pietroasele dar și măcar 2 loturi de pe Buzău – Focșani.

 

Comentarii

  1. Daca sunteti asa mari strategi de ce nu conectati punctul (Pietroasele) unde nu se face autostrada A 7 cu viitorul DEx Buzau- Pod Braila?
    In mod sigur nu puteti face autostrada de la Buzau la Pietroasele nici in 10 ani si atunci mutati conexiunea viitorului DEx la Pietroasele.
    Viitoarea conexiune e pe la Padurea Spataru nu departe de locul unde A7 e rapusă!
    De justitie in primul rand.😲

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *