Deplasările cu elicopterul prin țară pentru verificarea șantierelor vor continua, anunță ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, care a explicat de ce a ales transportul aerian cu elicopterul RAAPPS (Regia Autonomă Administrația Protocolului de Stat) în locul deplasărilor rutiere sau feroviare, dificile pe infrastructura nemodernizată a României. Într-un interviu la Antena 3, ministrul Grindeanu a justificat utilizarea elicopterului statului prin timpul redus, săptămâna trecută, în decursul unei zile fiind verificate șase șantiere din Transilvania, singurul cost al de funcționare fiind cel cu carburantul.
„Este elicopterul statului, piloții sunt ai statului și își fac numărul de ore de zbor. Ministerul Transporturilor n-a plătit nimic. Într-o zi, în vreo 13 ore am fost pe vreo șase șantiere. Am fost prima dată în jurul Brașovului între Cața și Apața, apoi la Chețani în Mureș. După aceea două șantiere pe Autostrada Transilvania în Cluj de la Nădășelu până la Poarta Sălajului, apoi de la Nușfalău la Suplacu de Barcău și apoi la Simeria. Cu mașina, în mod clar era nevoie de mai multe zile. Nu am fost singur, am fost cu șeful de la CNAIR, de la CFR și cu mulți alții. Dacă tragem linie și facem cheltuielile în mod sigur ar fi costat mult mai mult dacă o luam la rând și dormeam pe undeva. Ca să clarific, voi continua să fac astfel de vizite pentru că într-o zi acopăr mai multe șantiere. Ministerul nu are cheltuieli suplimentare, se plătește doar carburantul”, a explicat Grindeanu.
Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă a publicat pe Facebook imagini cu elicopterul RAAPPS folosit de șefii din Transporturi la deplasarea de săptămâna trecută din Transilvania:
Notă: Atunci când nu folosește cursele TAROM pentru deplasarea București – Timișoara și retur, ministrul Grindeanu merge acasă cu mașina. Pe de altă parte, în aproape doi ani de mandat, ministrul Transporturilor ar fi folosit o singură dată trenul, deși nimeni nu l-a văzut.