Cum încearcă Transporturile să salveze al treilea contract pentru Autostrada Brașov-Bacău : CNAIR aproape că dublează valoarea contractului pentru Studiul de Fezabilitate. Proiectarea preliminară costă între 77 și 91 milioane lei

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Al treilea contract pentru Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii Brașov-Bacău va costa până la 91 de milioane lei, aproape dublu față de licitația precedentă care avea valoarea maximă de 52 milioane, a anunțat luni, șeful Companiei de Drumuri, Cristian Pistol. Practic, CNAIR, la a treia încercare pentru proiectare preliminară vine cu o valoare semnificativ mai mare față de a a doua licitație anulată în 31 ianuarie în speranța că, de această dată proiectanții vor depune totuși, oferte. Termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 11 mai, a transmis Pistol : ,,A fost stabilită data limită pentru depunerea ofertelor pentru ziua de 11.05.2023. Valoare estimată a contractului este de 77,19 milioane de lei ( fără TVA). Această valoare poate fi majorată până la 91,21 milioane de lei (fără TVA) pe perioada derulării contractului, în funcție de eventualele modificări de soluție tehnică.” -Cristian Pistol.

Primul contract, cel semnat în 2020 cu proiectantul Search, a fost reziliat în toamna 2022 la cerea proiectantului care nu a mai reușit să acopere costurile reale (n.r contractul a fost semnat pentru o sumă de doar 20 de milioane de lei, mult sub estimarea CNAIR). Ulterior, în noiembrie 2022 CNAIR a scos la licitație un nou contract pentru Studiul de Fezabilitate cu o valoare între 45 și 52 milioane, procedură anulată din dipsă de oferte.

CNAIR a transmis în urmă cu 10 zile la ANAP (pentru validare) documentația de atribuire pentru reluarea licitației necesară finalizării Studiului de Fezabilitate, pas esential pentru construcția Autostrăzii Brașov – Bacău (A13). Durata contractului de Proiectare a acestei autostrăzi este de 24 de luni. Acest sector de autostradă face parte din infrastructura de mare viteză care asigură legătura dintre Moldova și Transilvania pe traseul Brașov – Târgu Secuiesc – Onești – Bacău. Proiectul este cuprins în strategia de finanțare în cadrul noului Program Transport 2021-2027”, a afirmat Sorin Grindeanu.

De la Brașov la Făgăraș, Search face studiul de fezabilitate, iar de la Făgăraș la Sibiu, CNAIR evaluează ofertele depuse pentru cele 4 loturi.

 

Sursa Foto : CNAIR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *