La o lună după ce TOM FORD a anunțat numirea designerului columbiano-francez Haider Ackermann ca director de creație, brandul de lux a sărbătorit un moment semnificativ pentru afacerea sa prin deschiderea primului magazin de tip flagship store în China, situat în Beijing. Această mișcare semnalează o nouă etapă pentru casa americană de modă de lux pe piața chineză.
Cu o suprafață de 433 de metri pătrați, magazinul este distribuit pe două etaje în cadrul exclusivistului China World Mall și este primul din China care oferă întreaga gamă de produse, de la articole vestimentare masculine și feminine, la încălțăminte și accesorii. „Aici puteți vedea brandul nostru la 360 de grade și modul în care dorim să îl comunicăm pieței”, a declarat CEO-ul Lelio Gavazza într-un interviu pentru Jing Daily.
Noul magazin reprezintă doar o parte din strategia extinsă a TOM FORD FASHION pentru 2024, care include deschiderea unui magazin de îmbrăcăminte masculină în Hangzhou, un magazin pop-up în Shanghai pentru extinderea prezenței pe piața chineză și intensificarea serviciilor pentru clienți și a implicării pe rețelele sociale.
TOM FORD se află într-un moment de tranziție. După ce în 2023, brandul a intrat sub umbrela Grupului Ermenegildo Zegna printr-un acord exclusiv de licență pe termen lung cu Estée Lauder Companies Inc., CEO-ul Lelio Gavazza a început să contureze o strategie globală de expansiune, menținând în același timp identitatea centrală a brandului.
„Cel mai important lucru pentru noi este creșterea notorietății brandului. Am intrat pe piața chineză în urmă cu câțiva ani, dar am deschis câteva magazine fără prea multă publicitate. Aceasta este pe cale să se schimbe”, a spus Gavazza, menționând că experiența sa de șapte ani în China îl ajută să abordeze publicul chinez. El a subliniat că, deși TOM FORD va rămâne fidel ADN-ului său, brandul va organiza evenimente exclusive și va adapta experiența clienților la cultura locală.
Poziționarea TOM FORD la nivel înalt în industria de lux atrage consumatorii chinezi care apreciază inovația, măiestria și exclusivitatea. Gavazza crede că brandul poate depăși așteptările prin experiențe personalizate. În magazinele din Beijing, Hangzhou și Shanghai, nou deschise, clienții pot beneficia de servicii precum made-to-order, iar în Shanghai, gama de articole personalizabile include și tricotaje masculine.
Noul director de creație, Haider Ackermann, va aduce o viziune proaspătă pentru TOM FORD, urmând să-și prezinte prima colecție la Paris Fashion Week în martie 2025.
„Viziunea lui Haider va aduce un aer contemporan care va atrage un public mai tânăr și mai orientat spre modă,” a spus Gavazza.
Pe lângă experiențele din magazin, TOM FORD investește în CRM pentru o comunicare personalizată cu clienții și în campanii de marketing personalizate. Platformele de socializare vor susține mesajul brandului, amplificat de artiști locali și influenceri care vor sublinia identitatea TOM FORD în China. Cu Ackermann la conducerea creativă și cu o abordare echilibrată între inovație și tradiție, TOM FORD speră să își consolideze prezența pe piața de lux din China.
În schimb, Kering este lovit de scăderea pieței chineze profund. Vânzările grupului francez au scăzut cu 16% în al treilea trimestru, pe fondul unei încetiniri generale a pieței. La brandul emblematic Gucci, veniturile au scăzut cu 25% astfel că managementul analizează posibilitatea închiderii unor magazine, mizând pe un program de relansare a colecției de genți pentru a stimula cererea, relatează BoF.
Industria de lux a suferit la nivel global în acest an, pe măsură ce redresarea economică post-pandemie a Chinei rămâne modestă. Valoarea proprietăților este scăzută, iar șomajul în rândul tinerilor este ridicat, ceea ce afectează puterea de cumpărare. În Occident, inflația persistentă, incertitudinile electorale și crizele geopolitice au frânat și ele apetitul pentru achiziții de lux. Mulți clienți își pun întrebări cu privire la valoarea acestor produse, în contextul unor creșteri de prețuri semnificative și al unor rapoarte despre scăderea calității și exploatarea forței de muncă.
Compania Kering ia în considerare închiderea magazinelor mai puțin performante din rețeaua sa de 1.700 de locații, pentru a-și ajusta costurile în conformitate cu noua realitate a cererii. Atenția se va concentra anul viitor pe magazinele Gucci mai mici din China și teritoriile învecinate, deși unele închideri ar putea fi compensate prin extinderi în orașele-cheie, relatează BoF.
„Ne vom consolida prezența în China extinsă în 2025. Este mai bine să ne concentrăm pe magazine bine amenajate, dar în număr mai redus,” a declarat Poulou. „Ideea este să ne adaptăm la cerere, asigurându-ne în același timp că avem rețeaua potrivită pentru redresare.”