Dacia a fabricat ieri, la uzina de la Mioveni, vehiculul cu numărul 7 milioane. Modelul aniversar este un exemplar al Seriei Limitate Duster Extreme, de culoare Grey Urban, echipat cu motorul TCe 150 CP în versiunea cu cutia de viteze automată EDC.
Vehiculul este destinat unui client din România.
Inaugurată în august 1968, uzina de la Mioveni a produs, de-a lungul timpului, șase generații de modele, de la Dacia 1100 până la noul vehicul de familie, Jogger.
Jalonul de un milion de vehicule a fost atins în anul 1985, cel de 2 milioane în 1998, iar cel de 5 milioane, în anul 2014.
Lansat în anul 2010, SUV-ul Duster – ajuns deja la a doua generație – este cel mai produs model din istoria uzinei, cu două milioane de exemplare fabricate.
În prezent, din totalul producției de vehicule Dacia, peste 85% sunt destinate exportului, în principal pe pieţele din Europa, dar şi în Nordul Africii şi Orientul Apropiat.
Producătorul auto român Dacia, controlat de francezii de la Renault, a înregistrat o creștere cu 3,1 % faţă de anul precedent a vânzărilor totale în 2021, la 537.095 de unități în condițiile unei pieţe stabile, dar puternic afectate de criza sanitară şi de cea a componentelor electronice. În perimetrul său de comercializare, Dacia a înregistrat o creștere a cotei sale de piaţă cu 0,1 puncte procentuale, până la 3,5%.
Creșterea vânzărilor se explică în mod special prin succesul noii game Dacia în rândurile clienților particulari. În 2021 Dacia a atins în Europa o cotă de piaţă record de 6,2% în segmentul vânzărilor către clienții particulari, devenind în premieră a treia marcă cea mai vândută în rândurile acestei categorii de public.
În afara României, Dacia este marca cea mai vândută către clienții particulari în Franţa şi se situează în Top5 în alte 9 țări europene (Italia, Spania, Portugalia, Belgia, Austria, Polonia, Republica Cehă, Ungaria şi Croația). În Germania, marca se află în Top10. Dacia este de asemenea lider de piaţă în Maroc.