Marca Dacia deținută de Renault a înregistrat peste 1.100 de vânzări în lunile iulie și august și a ajuns la un total de circa 4.000 de modele vândute ale noului Dacia Spring Electric, potrivit site-ului InsideEVs.
Aici trebuie menționat și faptul că Dacia a demarat precomenzile pentru Spring pe 20 martie, și se strânseseră, după ultimele date vehiculate în presă, aproape 20.000, deci cifra de 4.000 ar putea reprezenta doar mașinile trimise de companie către proprietarii lor în luna septembrie, când au început livrările.
Altfel, vara nu a mers foarte bine pentru mașinile electrice ale Renault, acestea înregistrând rezultate amestecate ale vânzărilor.
Cifre de vânzări:
- Renault ZOE (versiuni pentru pasageri și comerciale) – 4.521 (în scădere cu 30%) și 41.810 per total an până acum (în scădere cu 23%),
- Renault Twingo Z.E. (versiuni pentru pasageri și comerciale) – 1.087 (noi) și 14.367 per total an până acum,
- Renault Kangoo Z.E. – 365 (în scădere cu 37%) și 7.031 per total an până acum (în creștere cu 31%),
- Renault Master Z.E. – 26 (în scădere cu 49%) și 228per total an până acum (în creștere cu 44%).
Modelul Renault Megane E TECH Electric va intra în vânzare abia de anul viitor.
Până în acest an, Renault a vândut aproximativ 63.436 de mașini electrice (în creștere cu 5% de la an la an), iar BEV reprezintă 6,1% din vânzările totale de autoturisme la nivel global (11,8% în Europa).
Numărul include BEV-uri pentru pasageri și comerciale, dar exclude cvadriciclele grele Twizy (L7e) și hibrizii conectabili.
Compania raportează că a vândut 6.826 de unități în iulie (în scădere cu 35% de la an la an) și 5.998 în august (mai puține cu 16% de la an la an).
Acestea sunt semne că Renault trebuie să își consolideze gama EV cât mai curând posibil, deoarece piața electrică generală se extinde destul de repede.
Mașinile complet electrice au reprezentat 6% din vânzările totale de autoturisme Renault la nivel global (13,7% în Europa) și 3% dintre vehiculele comerciale (3,9% în Europa).