Dacia ia în considerare mutarea producției Spring în Europa, deoarece avantajul costurilor de a construi în China și de a importa devine tot mai puțin evident, relatează presa italiană.

Spring, în prezent a treia cea mai bine vândută mașină electrică din Europa după Tesla Model 3 și Y, a fost modernizată semnificativ pentru 2024 și va fi lansată și în Marea Britanie cu volan pe dreapta, până la sfârșitul anului. Deși, inițial, va continua să fie construit în Hubei, China, de către Dongfeng Renault, compania ia în considerare posibilitatea de a fabrica mașinile la nivel local pentru piața europeană.

Xavier Martinet, director de vânzări și marketing la Dacia, a declarat pentru Autocar că, la momentul lansării din 2021, construirea Spring pentru piața europeană în China „avea sens”, deoarece ecosistemul necesar era acolo și reducea riscul de investiție. Cu toate acestea, el a ridicat întrebarea cât timp va rămâne valabil avantajul costurilor de producție scăzute din China.

„Asamblarea în China a fost crucială pentru succesul de până acum al mașinii, dar trebuie să evaluăm dacă acest avantaj va continua în timp”, a spus el. „Piața se schimbă, cu noi reglementări și stimulente, așa că ecuația se schimbă și trebuie să ne adaptăm.”

De asemenea, Martinet a indicat evoluția industriei europene a bateriilor ca fiind un factor care ar putea favoriza producția locală a Spring și a menționat că o creștere a producției de vehicule electrice de către compania-mamă Renault în Europa ar putea duce la eficientizarea producției de care ar putea beneficia Dacia.