Dealurile o iau la vale pe „Autostrada demolată” Săliște – Cunța. CNAIR face o nouă încercare pentru consolidarea Dealului Aciliu, unde alunecarea de teren a ajuns la marginea carosabilului

Autostrada A 1 Săliște Cunța Sursa Foto Asociația Construim România

Compania de Drumuri face o nouă încercare pentru consolidarea dealului Aciliu pe lotul 3 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu, lotul dintre Cunța și Săliște fiind cunoscut ca „autostrada demolată”. Deschis circulației în toamna anului 2014, chiar înainte de alegerile prezidențiale, locul de 22 de kilometri s-a surpat la Aciliu în județul Sibiu și a fost închis un an mai târziu pentru refacerea completă a unui tronson de aproximativ 200 de metri (n.r CNAIR a demolat și reconstruit corpul autostrăzii în regie proprie executând garanția Salini-Impregilo).

Lotul Cunța – Săliște „autostrada Meșterului Manole” include viaductul de la Aciliu, cel mai înalt din țară (aproximativ 80 metri înălțime), iar traseul trece printr-o zonă cunoscută pentru instabilitatea terenului. Alunecarea de teren din județul Sibiu, în zona dealurilor de la Aciliu (la doi kilometri distanță de tronsonul demolat), are o lungime de aproximativ 500 de metri și a ajuns până la carosabil.

CNAIR, prin Regionala de Drumuri Brașov, a lansat o nouă licitație pentru „Proiectare și execuție lucrări de remediere și punere în siguranță a sectorului de Autostradă Orăștie-Sibiu lot 3, km 57+100 – 57+600 cale I proiect / (km 278+710 – km 279+210 cale II autostradă)”, un contract de aproape 3 milioane lei, cu o durată de 3 luni pentru proiectare și 9 luni pentru execuție.

Potrivit caietului de sarcini, soluțiile de consolidare includ: refacerea geometriei taluzului prin executarea de trepte orizonatale, sistem de colectare și evacuare a apei din versant (drenuri), refacerea șanțului colector de la baza versantului, executarea unei saltele antierozionale de suprafață și plantarea pe suprafața versantului a unor copaci cu afinitate mare la apă.

Descrierea situației de la Aciliu: „Ca urmare a precipitaților şi a cantității mari de apa căzuta pe metru pătrat, în zona km 278+710 – 279+210 cale 2 al autostrăzii Orăştie-Sibiu, (km 57+100 – 57+600 cale 1 proiect), se evidențiază fenomene de instabilitate a taluzului de debleu, materializate prin alunecări de teren de diverse tipuri, cu trepte de desprindere apărute cu precădere în aria banchetei mediane a săpăturii. La aceasta dată, din cauza alunecării, se constată deteriorarea rigolei betonate a autostrăzii, deteriorarea sistemului de drenaj longitudinal și translatarea și deteriorarea căminelor aferente sistemului de drenaj longitudinal. Din cauza alunecărilor, aspectul taluzului de debleu este neregulat, cu crăpături largi, fisurări ale terenului și ebulmente. Alunecarea de teren declanşată între km 278+710 și km 279+210 (km 57+100 – 57+600 cale 1 proiect) cuprinde o suprafață a terenului cuprins între marginea din amonte a benzii autostrăzii (în planul alunecării) și treimea inferioară a versantului. Ea se extinde pe o lungime de 500m și din punct de vedere al intensității alunecării putem considera două amplasamente: amplasamentul din stânga (km 279+210) la care planul alunecării se extinde până la limita carosabilului şi amplasamentul din dreapta unde fenomenul de alunecare este marcat prin plane succesive de alunecare”, arată Caietul de sarcini din SEAP.

Asociațiile care monitorizează proiectele de infrastructură de transport au atras atenția în repetate rânduri asupra problemelor de execuție ale acestui lot, traseul ales și soluțiile tehnice pentru reparații.

Sursa Foto Asociația Construim România

Comentarii

  1. E o seceta cumplita in Ro si nu vad justa motivarea:
    “Ca urmare a precipitaților şi a cantității mari de apa căzuta pe metru pătrat, în zona km 278+710 – 279+210 cale 2 al autostrăzii Orăştie-Sibiu, (km 57+100 – 57+600 cale 1 proiect), “.
    De lucrări de mântuială ati auzit?
    De la granița, Nădlac, la Sibiu toată autostrada e vălurită si peticită pe ambele sensuri.
    Nu mai zic de cei 10 km de autostrada nefacuti intre Deva-Lugoj.
    Ca o comparatie:
    De la Budapesta la Nădlac pe cei ccca 248 km am făcut 2 h si 20 minute alimentand si o data cu benzina.
    De la Nădlac la Sibiu pe cca 300 km am făcut aproape 5 ore.
    In fapt autostrada românească e praf!
    Multe restricții, șantiere, bucăți neterminate, benzinării lipsa, e dovada clara a “lucrului bine facut” ca sa citez un pasionat de golf.
    Nu stiu cum de nu vede Grindeanu aceste lucruri din moment ce săptămânal trece pe acolo?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *